دولت فیلترینگ محتوای مجرمانه را ضروری می‌‌داند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، حجت الاسلام محمدرضا آقامیری، در تشریح برگزاری آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، با رد وجود برخی اختلافات در این کارگروه برای تصمیم گیری در خصوص فیلترینگ محتواهای مجرمانه اظهار داشت: تعامل مثبتی میان نمایندگان دولت و نمایندگان سایر نهادهای عضو این کارگروه در جریان است و برخلاف آنچه تصور می شود دولت، پالایش  فیلترینگ محتوای مجرمانه را ضرورت می داند و منکر آن نمی شود.

وی با بیان اینکه پالایش و فیلترینگ برای دست یافتن به اینترنت پاک ضرورت است، اضافه کرد: متاسفانه برخی اخبار به گونه ای منعکس شده تا به نظر برسد که دولت اعتقادی به فیلترینگ ندارد؛ اما چنین نیست و دولت معتقد است که باید فضای پاک سایبری در اختیار داشته باشیم.

بحث بر سر نحوه اعمال فیلترینگ سایتهای اینترنتی

آقامیری تاکید کرد: شاید در برخی سیاستها اعضای کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند و در برخی مواقع در یک مطلب شبهه ایجاد می شود اما اصل قضیه این است که دولت، خواهان اعمال قوانین و مقررات است.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه این کارگروه گفت: در این جلسه پیرامون تعامل اعضا مباحثی مطرح و گفتگو صورت گرفت و در نهایت اعضا بر ضرورت پاکسازی فضای مجازی اذعان داشتند. در این جلسه در مورد نحوه اعمال فیلترینگ سایتهای اینترنتی نیز مباحثی مطرح شد و اعضای متعلق به مجموعه دولت، نظرات خود را ارائه کردند.

توان فنی وزارت ارتباطات برای اجرای فیلترینگ کافی نیست

آقامیری با اشاره به اجرای مصوبات کمیته فیلترینگ ادامه داد: در بحث فیلتر سایتهای اینترنتی باید توان فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در نظر گرفت. البته نباید توان متخصصان داخلی را نادیده گرفت اما آنچه که واضح است در جنگ نابرابر در فضای سایبری و با توجه به استراتژیهای پیشرفته غرب، توان فنی وزارت ارتباطات کافی نیست.

وی به مهر گفت: مصوبات کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، در بسیاری مواقع در اجرا با مشکلات فنی از سوی وزارت ارتباطات روبه رو می شود و قابل اجرا شدن نیست.

شبهه ای در رای گیری «واتس اپ» وجود نداشت

آقامیری با اشاره به عدم اجرایی کردن مصوبه کمیته تعیین مصادیق در مورد نرم افزار واتس اپ نیز به مهر گفت: در نحوه رای گیری برای فیلترشدن این نرم افزار موبایلی، شبهه ای به وجود نیامد؛ چرا که روز رای گیری 14 اسفند 92 بود و نماینده وزارت اطلاعات در تاریخ 19 اسفندماه 92 تغییر یافت و حکم آن ابلاغ شد؛ به همین دلیل رای نماینده پیشین وزارت اطلاعات در این کارگروه برای مصوبه مذکور، دارای وجاهت قانونی بود و وجود شبهه در این رای گیری، محلی از اعراب ندارد.

مشکلات فنی مانع اجرای فیلتر «واتس اپ» شد

این عضو کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ با تاکید براینکه مصوبه این کارگروه برای فیلتر نرم افزار موبایلی واتس اپ به وزارت ارتباطات ابلاغ شده است در مورد عدم اجرای این مصوبه گفت: وزارت ارتباطات قصد داشت این مصوبه را اجرایی کند اما به احتمال زیاد مشکلات فنی و پیچیدگی در کار، اجرای این مصوبه را با تاخیر همراه کرده است.

وی گفت: فعلا برنامه ای از سوی کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، برای مسدودسازی سایر نرم افزارها و شبکه های اجتماعی در دست انجام نیست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول