بازاریابی به‌وسیله رسانه‌های اجتماعی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از سایت بانکی، فضای اینترنت که همیشه و همه روزه مورد استفاده کاربران مختلف در سر تا سر دنیا قرار می گیرد اما در این میان برخی از کاربران هستند که بیشتر از فضای اینترنت برای دسترسی به رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی در حال حاضر برای تبلیغات و معرفی برندها و محصولات نیز استفاده می شوند اما چرا این رسانه های مورد استفاده کاربران قرار می گیرد؟ چرا کسب و کارهای گوناگون از اینترنت برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنند؟

سالانه حدود 2800 بازاریاب برای معرفی و تبلیغات از رسانه های اجتماعی و اینترنت استفاده می کنند. این آمار طبق ارزیابی که از میزان استفاده از اینترنت و رسانه های اجتماعی گرفته شده است در اروپا مشخص می کند که سرمایه گذاران بیش تر برای امر تبلیغات از فضای اینترنت استفاده می کنند و چون دسترسی به اینترنت برای همه آسان تر شده بنابراین می توانند مخاطبان بیش تری داشته باشند.

بازاریابانی که از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات در سال گذشته استفاده کردند حدوداً به 92 درصد در اروپا گزارش شده که در مقایسه با سال قبل رشد داشته است خیلی از بازاریابان فضای اینترنت و رسانه های اجتماعی بیشتر از تبلیغات حضوری موثر می دانند خیلی از بازاریابان برای اینکه از فضای پر همهمه و شلوغی ترافیک در امان باشند از تبلیغات آنلاین استفاده می کنند چون هم وسیع تر است و هم سریع تر می توانند به نتیجه برسند.

در این میان وبلاگ نویسی بسیار اهمیت پیدا کرده است. افزایش میزان وبلاگ نویسی در اروپا باعث شده که خیلی از بازاریابان برای خودشان وبلاگی طراحی کنند تا لازم نباشد در دیگر وبلاگ ها معرفی محصول داشته باشند. بازاریابان در این زمینه برای افزایش میزان بازخورد تبلیغات برنامه ریزی انجام میدهند تا با داشتن وبلاگ های گوناگون سریعتر محصول خود را وارد بازار کنند.

در میان چون وبلاگ نویسی رونق بیشتر دارد، استفاده از فیس بوک برای تبلیغات روند نزولی داشته است. گزارش ها نشان میدهد که حدود 7 درصد از بازاریابان در اروپا استفاده از فیس بوک را برای تبلیغات کاهش داند و در سال 2014 نیز این میزان کاهش بیشتر شده است. چون کاربران و مخاطبان مختلف خود فضای اینترنت را برای دسترسی وسیع به مطالب مورد نظرشان و سرچ در اینترنت را سریعتر از سرچ در فیس بوک میدانند. در این میان فقط یوتیوب توانسته بیشترین سهم از تبلیغات را به خود اختصاص دهد و پس از وبلاگ نویسی در اولویت دوم قرار بگیرد.

استفاده از گوگل پلاس Google + نیز برای کاربران جذاب است و البته بازاریابان در سر تا سر جهان یا در حال استفاده از این رسانه هستند یا در حال یادگیری برای استفاده از این رسانه اجتماعی جهت تبلیغات خود. این در حالی است که Google +از امکانات جدیدی که در سال 2014 به آن اضافه میشود خبر داده است.

پادکست ها نیز توانستند 6 درصد از بازاریابان را جذب خود کنند. با معرفی CarPlay اپل که روی داشبورد خودرو ها نصب میشود امکان پخش اخبار پادکست وجود دارد.

استفاده از اینفوگرافیک و تبلیغات بصری و دیداری در سطح یک شهر ممکن است که تاثیر بهتری روی مخاطبان داشته باشد چون روزانه افراد زیادی در حال تردد در خیابان ها و ایستگاه های اتوبوس و … هستند بنابراین استفاده از تصاویر می تواند تاثیر بهتری روی خوانندگان بگذارد که برای تبلیغات بصری بیشتر باید از خلاقیت به عنوان یک عامل موثر استفاده نمود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول