مصاحبه کیهان با عضو ناشناس شورای عالی فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، روزنامه کیهان در شماره روز گذشته خود،در مطلبی با تیتر «در وزارت ارتباطات چه خبر است»، در مصاحبه با یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی، که نامش را فاش نکرد، به بررسی از ضرورت هاي تشکيل «شبکه ملي اطلاعات» و نقد عملکرد وزارت ارتباطات در این خصوص پرداخت.

بنابر این گزارش، فرد مصاحبه شونده در پاسخ به این سؤال که اين طور به نظر مي رسد که بخشي از تبليغات صورت گرفته بر ضد «شبکه ملي اطلاعات» وابسته به انگيزه هاي مالي خارجي هاست که منافع شان در بازار ايران به خطر افتاده!گفت :بخشي از جريان را مي توان اين گونه تحليل کرد اما متاسفانه وضعيت ما بيشتر شبيه آن صنعتگران و توليد کنندگان ايراني است که بيشتر خود را قرباني «تحريم داخلي» بر مي شمارند تا «تحريم خارجي»! اين ها بيشتر ناشي از عدم مديريت بازار است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود می‌گوید: متاسفانه نه تنها زيرساخت شبکه ملی اطلاعات آماده نشده بلکه برنامه اي نيز براي توسعه زيرساخت وجود ندارد! الان مشاهده مي کنيد که در صحبت هاي وزير ارتباطات و مجموعه ايشان صحبت از توسعه پهناي باند خارجي است که بحث هايي مطرح مي کنند با اين مطلع که تا يک ترابايت و بعد هم تا ده ترابايت پهناي باند را گسترش خواهيم داد، در حالي که پهناي باند ترافيکي کشور ابتداي شروع به کار دولت يازدهم روي 80 گيگابايت بوده و اکنون نيز بيشتر از صد و چند گيگابايت نيست. به هر حال بايد از منظر قانوني مشخص شود که به چه علت ما بايد پهناي باند کشورمان به خارج از کشور برود. بنا بر ادبيات اعضاي حقيقي شوراي عالي فضاي مجازي اصلا ما چرا بايد پهناي باند از «خارج کشور» بخريم؟

بنابر این گزارش، صبح روز انتشار این مصاحبه تیتر و اهم عناوین این گفتگو، توسط سامانه پیامکی یکی از تشکل‌های مرتبط با فضای مجازی، برای خبرنگاران ارسال شد.

گفتنی است پس از انتشار این مصاحبه، برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها با انتقاد از نحوه نگارش خبر و منبع آن، از روزنامه کیهان خواستند تا با افشای نام مصاحبه شونده، به صورت مستقیم انتقاداتشان را با وی مطرح کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول