جاسوسی انگلیس از شهروندانش در فیس بوک و گوگل و توییتر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، چارلز فار، رئیس اداره امنیت و مبارزه با تروریسم دولت انگلیس در اعتراض به خشم گروه مدنی لیبرال گفت: این سایت ها به عنوان ارتباط خارجی طبقه بندی شده اند. این بدان معناست که با آن ها طبق قوانین سخت گیرانه دولت درباره انتشار اطلاعات در وب سایت های مستقر در انگلیس رفتار نمی شود. در این موارد، فعالیت یک شخص به طور طبیعی می تواند نظارت شود و این تنها در صورتی است که مدارکی دال بر ارتباط با تروریست ها و یا جرایم بعدی یافت شود.

به گفته این مقام، تمام اطلاعات منتشر شده در فیس بوک، توییتر و یوتیوب و کلمات جستجو شده در گوگل و سرویس های وب میل از جمله هات میل و یاهو به عنوان وسایل ارتباطی خارجی محسوب می شوند چرا که کاربران اطلاعات را به خارج ارسال می کنند.

جیمز ولش، از گروه حقوق بشری لیبرال گفت: سرویس های امنیتی گمان می کنند که حق دارند تمام ارتباطهای ما را در فیس بوک، توییتر، گوگل و سایر شرکت های مستقر در آمریکا بخوانند، بشنوند و تحلیل کنند. اگر تاکنون درباره این مساله که باید در قوانین جاسوسی ما تغییرات و بازنگری انجام شود، تردیدی بود، دیگر این تردید وجود ندارد.

GCHQ که سرویس جاسوسی انگلیس است در بیانیه ای اعلام کرد که تمام اقداماتش در چهارچوب قوانین و سیاست گذاری سختگیرانه انجام شده است که اطمینان حاصل می کند که فعالیت ها قانونی، لازم و مناسب است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول