لطفا از فیس‌بوک «مسئولانه» استفاده کنید

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» بی‌بی‌سی گزارش داد، عادله راز از سخنگویان دفتر رئیس جمهوری افغانستان با بیان عدم تایید بستن شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک در نشست شورای امنیت ملی این کشور گفت: در جلسه شورای امنیت تصمیم بر این شد که از تمام افغانها به خصوص جوانان خواسته شود که از فیس‌بوک برای تخریب وحدت ملی و ثبات ملی استفاده نشود و به شکل مسئولانه از فیسبوک استفاده شود.

طرح بستن فیسبوک، پس از هفته ها بحث در مورد آنچه جلوگیری از تنش های قومی و زبانی تا زمان نهایی شدن انتخابات ریاست جمهوری خوانده می‌شود، مطرح بود.

رحمت الله نبیل رئیس امنیت ملی افغانستان چند روز پیش در صحن علنی مجلس، گفت که از رئیس جمهور کرزی خواسته است تا شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک بصورت موقت بسته شود.

پس از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، شبکه اجتماعی مخصوصا فیسبوک که در میان افغانها محبوب است، به صحنه داغ تنش‌های انتخاباتی تبدیل شد.

افغانستان قانون مشخصی برای کنترل و نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی ندارد و محدودیت های استفاده از این شبکه ها هنوز تعریف نشده است.

بر اساس سیاست حکومت افغانستان «پورنوگرافی، قمار، فروش اسلحه و فروش مواد مخدر» تنها مواردی است که از سوی حکومت فیلتر شده است.

حکومت افغانستان پیش از این تنها در یک مورد، در سال گذشته در پی انتشار یک فیلم توهین‎آمیز به  پیامبر اسلام در یوتیوب، ادیبهشت سال 1391، به مدت 9ماه این شبکه اجتماعی را فیلتر کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول