گسترش نفوذ فیس‌بوک در هند

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از افکارپرس شرلی سندبرگ، یکی از مدیران ارشد فیس بوک و نهمین زن قدرتمند جهان در فهرست مجله فوربس قصد دارد به همین منظور این هفته به هند سفر کند.

به گفته وی هند در دهه های اخیر شاهد تحولات مهمی بوده و به علت رشد اقتصادی خوب به یکی از چهار مرکز عملیاتی مهم فیس بوک در جهان مبدل شده است. وی اظهار داشته که فیس بوک از استعدادها و توانایی های موجود در هند برای گسترش کسب و کار خود بهره گرفته و تلاش می کند مدل تجاری خود را در این کشور توسعه دهد.

خانم سندبرگ همچنین از تلاش فیس بوک برای مدیریت برنامه های کاری خود در هند توسط دو زن خبر داده است. این دو زن سیاست های فیس بوک در زمینه سیاست گذاری عمومی و فروش جهانی را در هند رهبری خواهند کرد. بر اساس آمار هند دومین بازار بزرگ فیس بوک بوده و از نظر سرعت رشد در رتبه اول قرار دارد.

گسترش سریع خدمات اینترنت همراه یکی از دلایل مهم رشد استفاده از فیس بوک در هند بوده است. تعداد کاربران فیس بوک در هند از 8 میلیون نفر در سال 2010 به بیش از 100 میلیون نفر در حال حاضر رسیده است. در این میان کارشناسان معتقدند با توجه به اشباع بازار کشورهای توسعه یافته و به خصوص آمریکا، فیس بوک چاره ای ندارد تا برای تداوم حیات خود به حضور قدرتمندانه در کشورهای در حال توسعه و همچنین تلاش برای بسط نفوذ سیاسی خود بپردازد.

یکی از جنبه های مهم فعالیت فیس بوک در هند، تلاش برای ارتقای درآمد تبلیغاتی آنلاین خواهد بود. فیس بوک به همین منظور حضور در بازارهای آمریکای لاتین، چین و اندونزی را نیز افزایش خواهد داد.

انتهاس پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول