طنز/ ترک فیس‌بوک؟ شوخی می‌کنی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» آیدین سیارسریع در روزنامه شهروند نوشت: یک شرکت تبلیغاتی سایتی را راه‌اندازی کرده تا افرادی که تمایل به ترک اعتیاد به فیس‌بوک دارند اما از اراده کافی برخوردار نیستند، بتوانند کمتر از فیس‌بوک استفاده کنند. این سایت از کاربران دعوت می‌کند سه ماه از فیس‌بوک استفاده نکنند و بعد از آن ببینند آدم‌های شادتری هستند یا نه. البته ما معتقدیم این راه‌ها همه‌اش سوسول‌بازی است و معتاد به فیس‌بوک با عزیزم! لایک نکن و خوشگلم! پست نذار، اعتیادش را ترک نمی‌کند و باید به فکر راه‌های دیگری بود.  بستن به تخت، آویزان کردن از سقف، زندانی کردن معتاد در کارتون یخچال و اقداماتی از این دست می‌تواند راه‌های بهتری برای ترک دادن معتاد به فیس‌بوک باشد.  در همین راستا شنیدیم مرکز ترک اعتیادی به همین شکل در یکی از نقاط کشور شروع به کار کرده است. برای همین از یکی از مراقبان و پرستاران این مرکز خواستیم تجربیات خود را در مواجهه با معتادان فیس‌بوکی برای ما بازگو کند. خلاصه این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

– یکی از معتادان که دچار بیماری روانی شده بود مرتب سر خود را تکان می‌داد و هر پنج ثانیه یک بار با خود می‌گفت:  «با اجازه share می‌کنم».

– معتادان وقتی حوصله‌شان سر می‌رفت دسته‌جمعی با هم آواز می‌خواندند و می‌گفتند: «کفتر کاکل به سر wi-fi . این message از من ببر wi-fi.»

– برخی از معتادان روی دیوار کمپ جملات قصاری از کوروش کبیر می‌نوشتند و بقیه هم با ذغال به نشانه لایک خط می‌کشیدند که با آنها برخورد لازم صورت گرفت.  جالب این‌جا بود که شخص استاتوس‌گذار روی دیوار وقتی کشان‌کشان به سمت سلول انفرادی برده می‌شد، می‌گفت:  «گیرم که می‌زنید، گیرم که می‌کشید.  با رویش ناگزیر استاتوس‌ها چه می‌کنید؟» که همانجا فی‌الفور ۲۰نفر بلند گفتند «لایک» و پنج نفر هم با اجازه share کردند.

– بعد از این واقعه چند نفر سراغ ما آمدند و گفتند: «ما را هم بگیرید لایکمان برود بالا!» که ما ناخودآگاه به شکل 😐 درآمدیم.

– یک روز که رفتار معتادها را زیر ذره‌بین گرفته بودیم دیدیم یکی از آنها سر خود را از یک قاب چوبی بیرون آورده و بقیه هم رو به او می‌گویند:  «عکس زیبایی است»، «very nice»، «اینجا کجاست اصغرجون؟»

– بعد از مدتی افراد حاضر در کمپ دو دسته شدند.  گروه یک به گروه دو فحش می‌دادند و لایک می‌گرفتند.  گروه دو به گروه یک فحش می‌دادند و لایک می‌گرفتند.

– کم‌کم ما هم دلسرد شدیم و با عدم مشاهده علایم بهبود در بیماران به این نتیجه رسیدیم که کلا باید بکوبیم، دوباره بسازیم! جالب این‌جا بود که تعداد بسیاری از بیماران می‌گفتند شما بکوبید. ما این‌جا هستیم! بعدا فهمیدیم می‌خواستند از لحظه خراب شدن خانه و لت و پار شدن خودشان فیلم بگیرند و بگذارند فیس‌بوک.  وقتی ازشان پرسیدیم چرا؟ گفتند:  فاجعه و مصیبت خیلی بیشتر لایک می‌خوره!

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول