تغییری که شبکه‌های اجتماعی در زندگی ایجاد می‌کند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از جام نیوز، بر اساس تحقیقی که توسط موسسه خیریه Scope در بریتانیا انجام شده، ۶۲ درصد از کاربران فیس بوک و توییتر، در مقایسه خودشان با دیگران در این شبکه های اجتماعی، احساس می کنند به موفقیت های کمتری دست یافته اند. همچنین ۶۰ درصد این کاربران نیز گفته اند که فعالیت در این شبکه های اجتماعی منجر به ایجاد حس حسادت در آنها می شود.

نتایج این تحقیق بر اساس تحلیل نظرسنجی انجام شده از ۱۵۰۰ عضو این سایت ها منتشر شده است. کاربرانی که وقت بیشتری در آنلاین می گذرانند هدف این تحقیق بوده اند و نظرسنجی در شرایط خاصی که این افراد را ۴۸ ساعت از دنیای تکنولوژی دور کرده، انجام شده است.

دِبی باینز -از مدیران اسکوپ- درباره شبکه های اجتماعی می گوید: این سرویس ها بهترین راه برای تماس سریع با دوستان مان هستند و عامل بروز احساسات خوب و یادگیری چیزهای جدید می باشند. اما گاهی اوقات، به واسطه حس مقایسه خودمان با سایرین، توازن بر هم خورده و منجر به بروز احساسات منفی مانند حسادت در ما می شوند.

برخی فکر می کنند دیگران از آنها زیباترند و خودشان زشت تر، برخی احساس می کنند دیگران موفق‌ترند و خودشان تا به حال موفقیتی کسب نکرده اند!

نتیجه این تحقیق نشان داده که بیش از نیمی از کاربران ۱۸ تا ۳۴ ساله شبکه های اجتماعی، احساس زشت بودن و عدم جذابیت می کنند و حدود ۳۰ درصد آنها هم درگیر بروز احساس تنهایی در خود هستند.

همچنین نیمی از این افراد گفته اند که می خواهند به طور کامل از فعالیت در این سایت ها دست بکشند، اما به این خاطر که تماس با بسیاری از دوستانشان را از دست می دهند، ادامه دادن به شکل فعلی را ترجیح داده اند.

می تواند گفت که نتایج این تحقیق نشان می دهد بسیاری از ما بیشتر از آنچه فکر می کنیم در مورد خودمان در شبکه های اجتماعی حقایق را پنهان می کنیم یا دروغ می گوییم. و با این کار علاوه بر ایجاد حس شادی و موفقیت کاذب، موجب ایجاد احساسات منفی بیشتر در افرادی می شویم که نوشته ها و تصاویر ما را دنبال می کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول