در نمایشگاه امسال چه خبر است؟

به گزارش خبرنگار«وبلاگ نیوز» در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، تشکل‌ها، شبکه های اجتماعی مختلف، رادیو و تلویزیون اینترنتی و نیز سایت های مرتبط با فضای مجازی حضور پر رنگی دارند.

اکثر غرفه های مرتبط با این موضوعات برای دیدار حضوری با کاربران خود و تعامل با دیگر پایگاه ها در نمایشگاه حضور یافته اند.

 شبکه های اجتماعی حاضر در نمایشگاه

در بخش شبکه های اجتماعی، «شبکه‌های خبری‌ـ‌اجتماعی افسران جنگ نرم»، که با اهدافی همچون ایجاد بستر برای هم‌فکری و بیان دیدگاه‌ها و انتشار سریع محتوا، راه اندازی شده است، در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی حضور دارد.

 شبکه اجتماعی ملی اندیشگر، از دیگر حاضران در این نمایشگاه است،  آنچه اکنون تیم مدیریت در پی آن است، فراهم آوردن امکاناتی است که اندیشگران را در این مسیر یاری کند و تا کنون توانسته به میزانی از آن از قبیل: برگزاری سیرهای مطالعاتی، ایجاد خانه عکس مجازی، امکان ختم قرآن، برگزاری مسابقات مختلف و… است. در حقیقت شبکه اجتماعی اندیشگر با شکل و شمایل جدید و قابل قبولی در این دوره از نمایشگاه حاضر شده است.

 سنگریها یک شبکه اجتماعی ِ قدرتمند ِ مبتنی بر وب است که کاربران آن می‌توانند یک ارسال با طول بیشتر از 1000 کاراکتر به همراه تصویر، ویدئو، لینک و فایل داشته و با دنبال کردن کاربران، افکار و نظرات خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. گروه‌ها، کارمندان، همکاران و انجمن‌ها با ایجاد یک شبکه اختصاصی قادر به ارتباط با یکدیگر بوده و به کمک تکنولوژی آر‌اِس‌اِس می‌توانند تازه ترین‌های سایت را پیگیری نمایند. سنگر نیز در کنار دیگر شبکه های اجتماعی با فضاسازی غرفه به شکل زمان جنگ و خط مقدم، در نمایشگاه حضور دارد.

«به راحتي به نوع جنسيت (مرد/ زن) و نوع شخصيت (مذهبي/راستگويي) کاربران اعتماد نکنيد و آدرس، شماره تماس، حتي آيدي و عکس خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید»، اینها بخشی از توصیه های شبکه اجتماعی نت ایران به کاربران این شبکه است، نت ایران نیز در نمایشگاه شرکت کرده است.

 شبکه جهانی تبلیغ، شبکه ای جهت نشر فرهنگ و معارف حقه شیعه اثنی عشری است که دارای بخش های مختلفی از جمله کلیپ، صوت، شخصیت ها، چهل حدیث، برترین ها، جدیدترین ها است. این شبکه کمتر از یکسال است که به فعالیت پرداخته است و در این نمایشگاه، اولین حضور جدی خود را تجربه می‌کند.

 رادیو و تلویزیون اینترنتی

شبکه نصر تی وی در ابتدای سال ۹۰ و در خلاء برنامه های سیما در مورد بیداری اسلامی راه اندازی شد و اکنون این شبکه به مرجعی از تصاویر و فیلم های بیداری اسلامی، تبدیل شده است و اخبار مهم نمایشگاه را نیز پوشش می دهد.

همچنین این هفته برنامه‌های رادیو صدای میقات، پخش نمي‌شود، زیرا همه فعالین این رادیو با در دست داشتن رادیوی نمایشگاه از ابتدا تا روز 7 شهریور ماه، در نمایشگاه حضور دارند و مشتاقانه از مخاطبان خود استقبال می کنند و لو ح فشرده آرامش شام را به آنان هدیه می‌دهند.

تشکلی از فعالان فضای مجازی

حزب الله سایبر، تشکلی خودجوش از میان نامهای آشنای فعالین سایبری ولایتمدار است که با داشتن غرفه، در این نمایشگاه قرار است چهاردهمین مراسم خود را نیز برگزار کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول