تاثير اينترنت بر روزنامه‌نگاری بررسی می‌شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سایت اولین هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات، حسین امامی استاد دانشگاه و مدیر پنل «اینترنت و رسانه» هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان با بيان اين مطلب گفت: درپنل «اینترنت و رسانه»، كه در تاريخ هشتم شهريور سال‌جاري برگزار مي‌شود اساتید و کارشناسان برجسته روزنامه‌نگاری در مورد تاثیرات اینترنت بر رسانه‌ها و تغييراتي كه در اين عرصه اتفاق افتاده به سخنرانی و گفت‌وگو می‌پردازند.
وی افزود: پنل «اینترنت و رسانه» یکی از ۱۲ پنلی است که در جنب همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان برگزار می‌شود.

امامی در مورد تاریخچه تاثیر اینترنت بر رسانه‌ها توضیح داد: از اواخر دهه ۱۹۹۰، اینترنت وارد محیط کار روزنامه نگاران شد و اكنون به ابزاری غیرقابل چشم پوشی در این حرفه درآمده است. وبلاگ‌نويسي در هنگام جنگ امریکا و عراق پديده جديدي بود كه زمينه گسترش روزنامه‌نگاری شهروندی را توسعه داد.
اين پژوهشگر رسانه‌هاي نوين گفت: رسانه‌های چاپی در اين مدت، وب‌سایت‌های خود را ایجاد کرده و برخی نيز بخش آنلاین اخبار را نیز راه‌اندازی کردند. پس از آن و با توسعه شبکه‌های اجتماعی، بحث روزنامه‌نگاری شهروندی رونق زیادی گرفت و هر شهروندی اکنون می‌تواند به تولید محتوا به صورت چند رسانه‌ای (متنی، صوتی و تصویری) بپردازد.

مدیر پنل «اینترنت و رسانه» گفت: موضوع دیگری که در این پنل می‌خواهیم در مورد آن است که چرا اینترنت از قدرت رسانه‌های چاپی نکاسته است؟ پیش‌بینی صاحب نظران از آینده حيات رسانه‌های چاپی چیست و آیا باید در انتظار مرگ این رسانه‌ها در جهان و يا ايران باشیم؟
اين استاد ارتباطات افزود: نکته دیگر این است که، روزنامه‌نگاران امروزه با بهره‌گیری از اینترنت، یک رویه پشت میز نشینی را برای تولید اخبار تجربه می‌کنند. اما چقدر روزنامه‌نگاران مجازند از جست‌وجوهای اینترنتی در تهیه خبر خود استفاده کنند و چقدر می‌توان به منابعی چون ویکی‌پدیا اعتماد کرد؟
امامی با بیان این که موضوع دیگر مورد بررسی، نحوه مواجهه دست اندرکاران سایت‌های خبری با كامنت‌ها يا نظرات مخاطبان و محدودیت‌ها و معیارهای انعکاس نظرات کاربران است گفت: در این پنل قرار است اساتیدی چون دکتر محمد سلطانی فر مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر حسن نمک دوست تهرانی‌ مدیر مرکز آموزش موسسه همشهری، دکتر اسماعیل قدیمی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، جارد کوهن (jared Cohen) مدیر google Idea و گارلند مک کوی (Garland McCoy) رییس موسسه آموزش فناوری از امریکا حضور یابند و به اين سوالات پاسخ گويند.

براساس این گزارش، همایش هفته‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان با محور اصلی «اینترنت، پیشران توسعه‌ اقتصادی» در روزهای ۸ و ۹ شهریور ماه با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عرب (اجمع) برگزار خواهد شد.
در جنب این همایش رویدادهایی چون ۱۲ پنل تخصصی، نمایشگاه، جایزه چالش نوآورانه و جایزه مسوولیت‌پذیری اجتماعی نیز برگزار می‌شود.

پنل «اینترنت و رسانه» هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان قرار است هشتم شهریور ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این همایش می‌توانند به سایت فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی‌زبانان مراجعه کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول