برنامه‌ریزی «تانگو» و «وایبر» برای جایگزینی با خبرگزاری‌ها

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، بیژن نوباوه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار داشت: این نمایشگاه، یک قدم تازه و نوآوری در عرصه اطلاع‌رسانی است؛ بنده چند سال پیش چنین حضوری را در نمایشگاه کتاب مشاهده کردم، ولی نحوه ارائه خوب نبود و تبلیغاتی بود. در حقیقت راضی نبودم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه سریع رشد کرد تا اینکه نیازهای اولیه خود را بنده از طریق اخبار مهم از سوی رسانه‌ها دریافت می‌کنم؛ راه آنها بسیار کوتاه ولی سخت و سنگین است.

نوباوه بیان کرد: رسانه‌های دیجیتال امری اجتناب‌ناپذیر برای آینده است که رسانه‌های دیگر (صوتی، تصویری و مکتوب) باید کامل‌کننده این رسانه‌ها باشند و راهی را بروند که این رسانه‌ها کامل شوند.

وی ادامه داد: مسئولیت این رسانه‌ها سنگین و کلیدی است؛ ما در کشوری هستیم که در حال هجوم رسانه‌های بیگانه بوده که سعی می‌کنند از طریق مختلف با ایجاد شبکه‌های فضای مجازی و فضای مجازی سیستم موبایل، خلأهای ما را پر کنند و جایی در رسانه‌های ما پیدا کنند که باید بگویم از نظر مقابله از غربی‌ها ما در اطلاع رسانی شبکه موفق‌تر هستیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: غربی‌ها با وجود ماهواره و فضای مجازی بسیار هنوز نمی‌توانند وارد سیستم تلفن همراه ما شوند در حقیقت آنها سیستم اینترنت پُرسرعت را با هزینه کم ارائه می‌دهند تا جایگاه خبرگزاری داخلی ما را پُر کنند که ما نباید چنین اجازه‌ای را بدهیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم ادعا کنیم که در این عرصه جلوتر از غربی‌ها هستیم؛ شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی به خصوص شبکه‌های تلفن همراه، موفق هستند.

نوباوه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فضای مجازی وایبر و تانگو مناسب است، گفت: فضای مجازی وایبر و تانگو تلاش زیادی می‌کنند و میلیاردها دلار هزینه کردند تا جای خبرگزاری‌های داخلی ما را بگیرند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شبکه‌های وایبر و تانگو از سوی اسرائیل پشتیبانی می‌شود و با کاهش هزینه‌ها قصد دارند جایگزین خبرگزاری‌های داخلی ما شوند. در حقیقت با فضای مجازی ارائه شده از سوی آنها به راحتی با هزینه کم می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم.

نوباوه گفت: اگر هزینه‌های شبکه‌های مجازی کشور ما بالا باشد، قطعاً نمی‌توانیم رقابت خوبی با آنها داشته باشیم، در حقیقت باید آسیب‌شناسی صورت پذیرد و به صورت تخصصی گام برداریم.

وی در خصوص خبرگزاری تسنیم، افزود: خبرگزاری تسنیم، با توجه به تعدد و تنوع رسانه‌ها و معاندین انقلاب اسلامی، نیاز است در حقیقت وجود خبرگزاری تسنیم یک نیاز بوده و باید گسترش یابد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول