کسی به دنبال رفع فیلتر فیس‌بوک نیست

به گزارش»وبلاگ نیوز« به نقل از شبستان، دكتر محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار خبر، استيضاح وزير در صورت ارتقا اينترنت پرسرعت، نيز گفت: نمايندگان محترم بر اساس قانون مي توانند آنچه قانون مشخص كرده را انجام دهند و دولت و وزرا نيز بر اساس شرح وظايف كار خود را انجام دهند.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه ما براي توسعه زير ساخت كشور، كار را انجام مي دهيم، اظهار داشت: امروز براي داشتن دولت الكترونيك، آموزش و سلامت الكترونيك بايد زير ساخت را توسعه دهيم.

دكتر واعظي با اشاره به اينكه مجلس در برنامه پنج ساله پنجم، بودجه تخصصي و برنامه ارائه شده زمان راي اعتماد توسط اينجانب، اين مسئله مد نظر قرار گرفته است، اضافه كرد: توسعه زيرساخت اينترنت پرسرعت بايدانجام شود.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه استيضاح عيبي ندارد، افزود: هر وزيري مسئول است كه آنچه به مردم تعهد داده انجام دهد و به هيچ وجه وزرا از استيضاح نترسند و نبايد در برابر توسعه كشور عقب نشيني كنند.

وي در خصوص افتتاح مركز دروازه بين المللي اينترنت كشور در شيراز، اضافه كرد: تمام فعاليت هايي كه در عرصه بين المللي در خصوص صوت و ديتا انجام مي شد در تهران تمركز داشت كه دولت بر لزوم تمركز زدايي تاكيد دارد و اين مركز سومين مركز در كشور، پس از 2 مركز ديگر كه در تهران قرار دارد، محسوب مي شود.

دكتر واعظي اظهار داشت: با اين اقدام مردمي كه در فارس و در استان هاي همسايه زندگي مي كنند با سرعت بيش از گذشته مي توانند ارتباط صوتي با خارج از كشور و اينترنت داشته باشند و بخشي از از رفت و آمد ها بين فارس و استان هاي مجاور به تهران كمتر مي شود.

وي در پاسخ به سئوالی در خصوص حمايت از اپليكشن هاي بومي، تاكيد كرد: ما در كمسيون تنظيم مقررات براي حمايت از توليد محتوا در داخل كشور برنامه ريزي كرديم چرا كه اين توليد محتوا را بر اساس سياست كلي اقتصاد مقاومتي كه توسط رهبري معظم ابلاغ شد، مي دانيم و به دنبال اين هستيم كه توليد محتوا و اپليكشن بومي را داشته باشيم و در كمسيون تصويب شده درصدي از درآمد ها به نويسنده ارائه شود.

دكتر واعظي در پاسخ به سئوال ديگر خدر خصوص رفع فيلتر نرم افزارهاي خارجي، افزود: در خصوص اژليكيشن هاي خارجي بايد عنوان كرد كه بايد ابتدا يك سيستم و نرم افزارهاي ايراني مورد نظر مردم را جايگزين كنيم.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه اين نرم افزارهاي داخلي، ارزان تر تمام مي شود و از لحاظ سرعت هم بيشتر خواهد بود، اظهار داشت: در صورتي كه نيازهاي مردم را بر طرف كند به طور حتم مردم استقبال مي كنند.

دكتر واعظي در خصوص رفع فيلتر فيس بوك نيز گفت: اين فيلتر به وزارت ارتباطات مربوط نمي شود و كسي به دنبال رفع فيلتر فيس بوك نيست.

وي با اشاره به اينكه شبكه هاي اجتماعي جاسوسي نمي كنند، تصريح كرد: مردم نبايد اطلاعاتي محرمانه و شخصي خود را در شبكه هاي اجتماعي ارائه كنند و فرهنگ استفاده از شبكه هاي اجتماعي را بدانيم.

اين وزير دولت يازدهم با اشاره به اينكه اگر فردي اطلاعات شخصي خود را روي شبكه هاي اجتماعي گذاشت و مشكلي ايجاد شد، اين مشکل به خود او بر مي گردد، افزود: تاكيد ما بر اينست كه بومي و داخلي باشد كه اگر باشد بسياري از نگراني ها حل مي شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول