توهین به امام به منظور فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی!

به گزارش «وبلاگ نیوز» صادق زیباکلام در گفتگو با ایسنا، درباره جملات و توهین‌های منتسب به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی گفت: من معتقدم به احتمال خیلی زیاد کسانی که پشت این پیامک‌ها قرار دارند‌، اشخاصی هستند که در درون تشکیلات وابسته به اصولگرایان تندرو قرار دارند.

وی با بیان این که این اقدامات جهت تضعیف دولت و ضعیف نشان دادن برنامه‌های فرهنگی آن است،  یکی از دلایل خود بر این ادعا را اینگونه توضیح داد: از این موضوع استفاده شده تا به وسیله‌ی آن، از اینترنت پرسرعت جلوگیری شده و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شوند. به این صورت که با استناد به این موضوع، مطرح کنند که وضعیت تا حدی خراب است که علیه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی هم چنین سخنانی مطرح می‌شود و استدلال کنند که در حال حاضر که برخی از شبکه‌های اجتماعی فیلتر هستند و سرعت اینترنت در ایران پایین است‌، اوضاع چنین است، وای به روزی که فضا بازتر هم بشود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که آیا جسارت‌کنندگان به چهره‌های نظام را ادامه‌ موج مربوط به علی شریعتی در شبکه‌های اجتماعی نمی‌داند، گفت: ماجرای مطالب ساختگی درباره علی شریعتی به موج اخیر ربطی ندارد. چراکه بسیاری از اصولگرایان هستند که اصلا با توهین به شریعتی مشکلی ندارند. من فکر می‌کنم تمسخر شریعتی توسط کسانی انجام می‌شود که اعتقاد دینی سستی دارند و به کسی توهین می‌کنند که هزینه‌ای هم برایشان ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول