کلاهبرداری از دختران در شبکه‌ های اجتماعی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از اعتماد سرهنگ محمدمهدی کاکوان در تشریح جزییات این خبر گفت: دوازدهم مردادماه امسال شکایتی از سوی وکیل یکی از بازیگران معروف سینما به نام «ب» برای بررسی به پلیس فضای تولید و تبادل تهران بزرگ ارایه شد. این وکیل گفت که فردی صفحه‌یی با نام و نشان موکلش در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌ و این در حالی است که این بازیگر در خارج از کشور به سر می‌برد. رییس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان با مهندسی اجتماعی معکوس توانستند با گرداننده این صفحه ارتباط برقرار کرده و در اقدامی غافلگیرانه و در حالی که قصد اخاذی از دختری ۲۴ ساله را داشت، او را دستگیر کنند.

کاکوان با بیان اینکه ماموران در بررسی کامپیوتر شخصی این فرد متوجه شدند که این فرد از چهار دختر جوان دیگر اخاذی کرده است، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این فرد با راه‌اندازی صفحه‌یی در فیس‌بوک به نام این بازیگر معروف مرد سینمای ایران بعد از مدتی به بهانه دعوت از دختران برای حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها از آنها هدیه و مبالغی پول دریافت و پس از آن، ارتباط خود را با این دختران قطع می‌کرده است.

بررسی‌ها نشان داد که این فرد در ابتدا از راه کامنت‌نویسی با دختران جوان ارتباط برقرار کرده و پس از آن با تکیه بر شباهت صدایش به این بازیگر معروف، تماس تلفنی با قربانیان خود برقرار کرده و از آنها اخاذی می‌کرد. علاوه بر شباهت فوق‌العاده صدای این متهم به بازیگر معروف مرد، این متهم سعی می‌کرده با استفاده از تکیه کلام و نحوه گویش برخی کلمات این بازیگر، به دختران نزدیک شود. به گفته رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، متهم به همراه پرونده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول