افسردگی در کمین کاربران فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا، اگر فکر می کنید در زمان استفاده از «فیسبوک» در حال وقت تلف کردن هستید یا این کار یک فعالیت بی‌معناست، اما هنوز نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید، خطر ابتلا به افسردگی را جدی بگیرید!

درحالیکه شبکه‌های اجتماعی برای کمک به برقراری مستمر ارتباط با دیگران طراحی شده‌اند، عواقب استفاده مداوم از آنها با کاهش رضایت از نیازهای روانی پایه و تضعیف خلق و خوی فرد همراه است.

مطالعه صورت گرفته توسط روانشناسان اتریشی نشان می‌دهد، ارتباط تنگاتنگی بین بروز افسردگی و استفاده مداوم از فیسبوک وجود دارد.

این مطالعه در سه مرحله انجام شد و در مرحله نخست، پژوهشگران حالات روحی ۱۲۳ کاربر فعال فیسبوک در آلمان را مورد ارزیابی قرار دادند؛ علائمی از تنهایی و افسردگی در اکثر افراد پس از چند ساعت حضور در فیسبوک مشاهده شد.

در مرحله دوم ۲۶۳ نفر از کاربران خدمات ترک مکانیکی آمازون بمدت چند ساعت از فیسبوک استفاده کردند که در این گروه از افراد نیز تضعیف خلق و خو و بروز حالات تنهایی مشاهده شد.

در مرحله آخر مطالعه وضعیت شادی یا غم ۱۰۱ کاربر فعال در زمان استفاده از فیسبوک بررسی شد که نتایج بدست آمده حاکی از حس تنهایی و غم در اکثر کاربران این شبکه اجتماعی بود.

نتایج این مطالعه در مجله Computers in Human Behavior منتشر شده است.

بنابر این گزارش، تاکنون نهادها و پژوهشگران مختلفی خطرات اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا فیس‌بوک را گوشزد کرده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول