نشست انجمن ISPهای کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز»، سه شنبه هشتم مهرماه در اتاق بازرگانی ایران، گردهمایی سراسری انجمن شرکت‌های اینترنتی کشور به منظور بررسی تصویب پیش‌نویس اصول حاکم بر صدور پروانه شرکت ISP برگزار شد.

در این نشست صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات، علیرضا علمی، دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران، رضا شیوا، ریاست شورای رقابت، سعید مهدیون، معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی و نمایندگانی از ۲۰۰ عضو انجمن شرکت‌های اینترنتی حضور داشتند.

رضا شیوا در این نشست با بیان برخی مزایای اقتصادی ادغام شرکت‌های ISP گفت: زمانی که خود شرکت‌ها به جایی برسند که متوجه شوند با ادغام مسائل بهتر حل می‌شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، نیروی متفکر و مشورت بهتر صورت می‌گیرد و… ، بسیار موفق‌تر خواهند شد.

شیوا در ادامه خاطرنشان کرد: این ادغام از این نظر می‌تواند بسیار خوب تلقی شود.

وی با بیان وظایف شورای رقابت در کشور، تصریح کرد: دولت هم بر این تأکید دارد که بخش خصوصی باید توسعه پیدا کند و رسیدگی به اکثر این موارد مربوط به ما می‌شود. همچنین یکی از اهداف شورای رقابت منع انحصار و تسهیل رقابت است.

سعید مهدیون در ادامه این نشست با تشرح برخی از وظایف شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تنظیم مقررات این شورا، گفت: یکی از وظایف مرکز ملی فضای مجازی آن است که بتواند مسائل و مشکلات فضای مجازی را رصد عالمانه کند و براساس تحلیل‌های درست، راهکاریی را ارائه نماید.

وی با تاکید بر عدم پیشرفت روند کار در حوزه شرکت‌های ISP در کشور، افزود: در سال ۸۴ در جمعی از شرکت‌های اینترنتی این بحث مطرح شد که چند شرکت با هم ادغام شوند و در کنار هم سرمایه‌گذاری انجام دهند و امروز که ندین سال از آن همایش می‌گذرد، همچنان همان حرف‌هاست.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با تغییر سمت و سوق ارائه خدمات شرکت‌های اینترنتی، عنوان کرد: امروز خدمات سرویس محور شده است و باید به این مسئله دقت کرد.

عباسی شاهکوه در این نشست با توجه به سوالات مطرح شده و اعتراضات و مخالفت‌های برای پیش نویس طرح پروانه جدید، گفت: ما تصمیم داریم تغییراتی که در نظر داریم بر اساس تکنولوژی نباشد زیرا تکنولوژی دائما در حال تغییر است و شرکت‌ها نمی‌توانند بر مبنای آن برنامه ریزی‌کنند.

وی با اشاره به تقسیم بندی مبنی بر شبکه و سرویس برای شرکت‌های اینترنتی، تصریح کرد: و به این نتیجه رسیدیم که تقسیم بندی باید بر اساس Network و سرویس باشد.

عباسی شاهکوه در ادامه افزود: چرا باید شرکت‌ها را به سمت تکنولوژی‌های منسوخ مانند وایمکس سوق دهیم؟ در حالی که می‌توان به ای تکنولوژی بر سرویس تمرکز کرد.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات در پاسخ به کم بودن زمان تعیین شده برای بیان نظرات، خاطرنشان کرد: فشار زمانی که داشتیم باعث شد در مرحله اول زمان کمی را برای نظرخواهی قرار بدهیم. البته دلیل دیگر این بود که از ابتدا نظرخواهی‌هارا انجام داده بودیم ولی به خواسته جناب وزیر، زمان بیشتری برای شرکت‌های اینترنتی تعیین شد و سازمان تنظیم پیش نویس را به طور کامل برای نظرخواهیبر روی سایت قرار داد.

وی در ادامه گفت: در این مدت حدود ۵۰ شرکت نظرات خود را بیان نمودند که درصدد تهیه جداولی از نظرات آنها هستیم و انصافا برخی از آن بسیار خود بود و در اصلاحیه پیش نویس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این نشست شرکت‌های مختلف اینترنتی از سراسر کشور برای بیان نظرات و سوالات خود از سازمان‌های ذی‌ربط حضور به م رسانده بودند. سوالات کلی و محورهای اصلی در جلسه مورد بررسی قرار گرفت اما باقی سوالات توسط عباسی شاهکوه یادداشت شد تا در فرصت مناسب پاسخ‌ها ارائه شود.

هم‌چنین از سوی انجمن شرکت‌های اینترنتی بیانیه‌ای برای وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات تنظیم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول