همه مایل هستیم که از فناوری بیش‌ترین بهره را ببریم

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در هفتادمین نشست خبری گفت: در رابطه با فیلترینگ شبکه‌های مجازی و موضع‌گیری قوه قضائیه گفت همه مایل هستیم که از فناوری نوین و تکنولوژی جدید بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: از شبکه‌های اجتماعی هم مسائل خوب پخش می‌شود و هم مسائل مجرمانه و بد. بنابراین وظیفه قوه قضائیه این است که در هر شرایطی جلوی جرم و فساد را بگیرد. این فساد فرقی نمی‌کند در فضای مجازی باشد یا غیرمجازی.

وی ادامه داد: بنابراین جرائمی که مشهود باشد و در معرض دید همگان وظیفه قوه قضائیه این است که با آن برخورد کند. برخی جرائم در فضای مجازی در اختیار افراد زیادی قرار می‌گیرد و ممکن است میلیون‌ها نفر در برابر جرم قرار بگیرند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: خواسته‌ای که وجود داشته این بوده که اقدامات لازم انجام شود تا هم مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و هم از فساد و جرم جلوگیری شود.

وی افزود: جلسه‌ای نیز در قوه قضائیه با سازمان‌های مرتبط تشکیل شده و آنها گفته‌اند که نهایت تلاش خود را برای پالایش و فیلترینگ انجام می‌دهند و برای مصادیق مجرمانه محدودیتی برای عقد قرارداد یا پول خرج کردن وجود ندارد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: ‌امیدوارم از فساد و جرائمی که در شبکه‌های اجتماعی می‌شود بتوانیم جلوگیری کنیم. خواسته همه ما این است بنابراین هر کاری که لازم باشد از عقد قرارداد تا اعتبارات برای اینکه جلوی محتوای مجرمانه گرفته شود محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول