کوتاهی اعضا، دلیل عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از  تسنیم, تأخیر در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی کشور که به یکی از موضوعات پرحاشیه و به نوعی جنجال برانگیز تبدیل شده است و یکی دو ماهی می شود که مسئولان مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از رئیس جمهور تقاضای برگزاری این نشست را دارند اما تاکنون به نتیجه نرسیده اند، ابعاد تازه تری یافت.

تا پیش از این بارها و توسط افرادی چون دبیر شورای عالی فضای مجازی شنیده می شد که تمامی اعضا خواستار برگزاری زودهنگام این جلسه هستند و در زمان واگذاری پروانه نسل های سوم و بالاتر ارتباطی به همراه اول و ایرانسل هم شاهد بروز برخی گلایه مندی ها از سوی برخی اعضای حقیقی و حقوقی این شورا بودیم، نتیجتا هم گفته می شد که رئیس جمهور باید اعلام آمادگی برای این جلسه کنند.

اما گویا همه موضوع این نیست و برخلاف اینکه مسئولان دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی هم طی یکی دو هفته اخیر گفته اند که این جلسه به زودی برگزار می شود، بنا به گفته وزیر ارتباطات کوتاهی از جانب خود آنان بوده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بعد جدیدی از دلایل عدم برگزاری این جلسه را گشود و ضمن گلایه از کوتاهی اعضای مرکز ملی فضای مجازی گفت: علی رغم اینکه تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی با من نیست اما باید بگویم که رئیس جمهور خواستار تغییراتی در دستور جلسه مربوط به این شورا بود که تاکنون انجام نشده است.

وی گفت: آقای روحانی از دبیرخانه مرکز ملی فضای مجازی کشور خواسته بود تا تغییراتی را در دستور جلسه اعمال کنند اما دو هفته گذشته که این موضوع را جویا شدم تا آن زمان این تغییرات اعمال نشده بود.

وزیر ارتباطات در ارتباط با زمان برگزاری جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی گفت: به هر حال فکر می کنم این سوال را نباید از رییس جمهور پرسید زیرا مرکز ملی فضای مجازی باید تغییرات را در دستور جلسه اعمال می کرد.

او درباره دلایل این تغییر در دستورالعمل جلسه بعدی هم عنوان کرد: آقای رییس جمهور وقتی می خواهد موضوعی را در شورای عالی فضای مجازی که تمامی مقامات در آن حضور دارند, مطرح کند باید دستورالعملی شسته و رفته و قابل قبول داشته باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول