سناتورهای آمریکایی به دنبال اسرار برنامه مخفی کننده هویت کاربران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، برنامه همراه ویسپیر از جمله برنامه های اجتماعی است که به کاربران امکان می دهد به طور گمنام در فضای مجازی اظهارنظر کنند. اما برنامه مذکور شک سناتورهای آمریکایی را برانگیخته است.

اگر چه این برنامه در ظاهر هویت کاربران را مخفی نگه می دارد، اما در عمل اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را جمع آوری کرده و این اطلاعات را با شرکت های ثالث به اشتراک می گذارد. لذا برنامه مذکور هم تفاوتی با دیگر برنامه های ناقض حریم شخصی ندارد.

طراحان برنامه ویسپیر آن را امن ترین برنامه اینترنت معرفی کرده اند، اما در عمل به وعده خود به کاربران وفادار نمانده اند و حریم شخصی آن ها را نقض کرده اند. به همین علت تعدادی از سناتورهای آمریکایی تلاش کرده اند دریابند عملکرد این برنامه دقیقاً به چه شیوه ای است و چه اطلاعات شخصی را نگهداری می کند.

سناتور دموکرات جان جی راکفلر از ویرجینیای غربی با ارسال نامه ای برای مایکل هیوارد مدیر عامل شرکت سازنده برنامه ویسپیر خواستار ارائه اطلاعات دقیق در مورد نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران شده است. شرکت یاد شده هنوز به این نامه واکنشی نشان نداده، اما قبلاً مدعی شده بود که اسامی، آدرس های ایمیل، اطلاعات موقعیت مکانی جی پی اس و … را جمع آوری نمی کند. اما افشای دروغگویی این شرکت در مورد اخیر باعث تردید در مورد سایر ادعاهای آن شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول