جاسوسی جدید آمریکا در شبکه های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، در پی افشاگری های «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) درباره جاسوسی این نهاد امنیتی آمریکا از تماس های تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و مقامات کشورهای دیگر، هم اکنون گزارشی منتشر شده است مبنی بر آنکه دولت آمریکا تصاویری را از تلفن همراه یکی از شهروندان آمریکایی کپی کرده است و بدون اجازه این فرد، یک پروفایل جعلی به نام وی در صفحه «فیس بوک» به وجود آورده است.

این زن آمریکایی هم اکنون به اداره مبارزه با مواد مخدر شکایت بعمل آورده است زیرا یکی از کارکنان این سازمان تصاویری را بدون اطلاع او از تلفن همراهش کپی کرده اند تا یک پروفایل جعلی به نام وی در فیس بوک ایجاد کنند.

«دیلی سیگنال» گزارش کرد که «ساندرا آرکوایت» شاکی این پرونده در سال ۲۰۱۰ به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر شد. مقامات اجرای قانون مدعی شدند که این زن بخشی از حلقه مواد مخدر بوده است و برای مدتی به حبس خانگی محکوم شد.

آرکوایت بعنوان بخشی از همکاری خود با پلیس به آنها اجازه داد تا تلفن همراهش را مورد بررسی قرار دهند و یکی از کارکنان اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بدون اطلاع آرکوایت، تصاویر او را کپی کرد و برای او یک حساب جعلی در فیس بوک ایجاد کرد.

پلیس آمریکا در بسیاری موارد از حساب های جعلی استفاده می کند و از این طریق مدعی است که مجرمان را تحت تعقیب قرار می دهد اما رخداد اخیر که بدون اجازه یک فرد اطلاعات شخصی او مورد استفاده قرار گرفته، در واقع قانونی بودن جعل هویت افراد، حتی اگر به تحقیقات نیروهای اجرای قانون کمک کند، را زیر سوال برده است.

سند فوق سری که توسط اسنودن در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت، نشان می دهد که سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از ایمیل ها، مکالمات تلفنی و پیامک های شهروندان آمریکایی کند. این قانون که در سال ۲۰۱۱ میلادی به تصویب رسیده در تضاد با اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام های اطلاعاتی در کنگره و سنا مبنی بر حمایت و حفاظت دولت از حریم خصوصی شهروندان این کشور است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول