شورا بدون حضور چند عضو هم می‌تواند تشکیل شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، تأخیر و تعلل در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی و البته پاسکاری توپ برگزاری این جلسات بین دولت و دبیر این شورا در زمین یکدیگر، موجب بروز ابهامات بسیاری در ارتباط با رسالت فرا جناحی این نهاد عالی شده است.

حدود ۵ ماه از برگزاری آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی می گذرد و علی رغم اینکه در ماده ۶ آئین نامه داخلی این شورا بر تشکیل جلسه حداقل یک بار ظرف هر چهار هفته اشاره شده است، اما مسئولان امر ظاهراً هیچ رغبتی به برگزاری جلسه آتی که در واقع جلسه نوزدهم می شود، ندارند و مدام درصدد رفع تکلیف از گردن خود هستند.

یک بار از تریبون رسانه ها گفته می شود که دولت درخواست تغییر دستور جلسه را به دبیر شورا داده و هنوز پاسخی از سوی دبیرخانه دریافت نکرده است، باری هم گفته می شود که این درخواست به ریاست جمهوری ارسال شده و دولت در این زمینه امهال کرده است.

فارغ از اینکه چه کسی مقصر اصلی در برگزاری جلسات این شورا که به دستور مقام معظم رهبری در ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ تشکیل شده، است باید گفت که در ماده پنجم آئین نامه داخلی این شورا آمده است که جلسات شورای عالی با حضور اکثریت مطلق اعضای شورا و به ریاست رییس شورا و در غیاب ایشان، رییس مجلس شورای اسلامی یا رییس قوه قضاییه رسمیت می یابد.

حال زمانیکه دبیر شورای عالی فضای مجازی با رئیس شورا به تفاهم نمی رسند باید به تبصره دیگری هم اشاره کرد که در ارتباط با جلسات فوق العاده است.

در این تبصره آمده که جلسات فوق العاده به دو صورت «به دعوت رئیس شورا» و «به تقاضای یک سوم کل اعضاء» برگزار می شود و از آن جهت که بالغ بر چهار ماه از برگزاری آخرین جلسه ای که می بایست ماهانه تشکیل می شد، می گذرد و اعضای بسیاری از این شورا خواهان برگزاری هرچه سریع تر آن هستند شاید با ترکیب این دو پاراگراف بتوان به این نتیجه رسید.

در صورتکیه دولت تمایلی به برگزاری این جلسات که مورد خواسته بالغ بر یک سوم اعضای آن است، نداشته باشند دبیر شورا موظف است که دعوت خود را از اعضا برای برگزاری جلسه انجام داده و ریاست آن را رئیس مجلس شورای اسلامی یا رئیس قوه قضائیه برعهده گیرند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول