فضای مجازی نیازمند مدیریت فرهنگی است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از  عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه فرهنگ و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این وزارتخانه بجای انجام وظایف قانونی خود در توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه پهنای باند خارجی را با رویکرد درآمدزایی در اولویت قرار داده است.

وی توضیح داد: این وزارت با رویکرد درآمدزایی، هر لینک اینترنت را ۳ هزار دلار خریداری می کند و بیش از ۳ برابر قیمت (حدود ۳۰ میلیون تومان) به فروش می رساند و در موقع لازم نیز پاسخگویی درباره مدیریت و عملکرد خود ندارد.

پژمان فر تصریح کرد: امروز مشکل مردم با پهنای باند خارجی حل نمی شود و مردم نیاز به سرویس دارند اما دولت در ارائه سرویس چه اقدامی انجام داده است؟

عضو شورای معین شورای عالی فضای مجازی گفت: بدتر آنکه این انتقادها را سیاسی و موج سیاسی ایجاد کرده اند که کسانی که با این اقدام وزارت ارتباطات و دولت مخالفت می کنند اساساً با اینترنت مخالفند، آنها روش شانتاژ رسانه ای را در پیش گرفته اند و درباره ارائه سرویس به مردم خدمتی نکردند و معتقدیم اساساً اراده ای برای خدمت به مردم وجود ندارد.

وی توضیح داد: اصرار داریم که باید بتوانیم اینترنت مورد نیاز مردم را در یک فضای کاملاً قابل استفاده برای همه مردم به صورت ارزان قیمت فراهم کنیم درحالیکه اکنون اینترنت با قیمت بسیار گران تر در اختیار مردم گذاشته می شود و از این محل چند هزار میلیارد تومان سود نصیب فروشندگان می شود.

پژمان فر تاکید کرد: فضای مجازی نیازمند مدیریت فرهنگی است و پیوست فرهنگی لازمه ارائه سرویس است. طبق برنامه پنجم توسعه تمام طرح های بزرگ باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنان که هم اکنون شاهدیم نسل سوم تلفن همراه بدون پیوست فرهنگی راه اندازی شده و برخی از امکانات این نسل همچنان بلاتکلیف است.

وی ادامه داد: نباید برای مردم محدودیت ایجاد کنیم بلکه باید نیازهای آنها را پاسخگو باشیم همچنان که اگر شبکه های اجتماعی امروز نیاز مردم است دولت چه اقدامی برای راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی انجام داده است؟

پژمان فر خاطر نشان کرد: این مشکلات به دلیل بی توجهی به تذکر نهادهای بالادستی و مجلس بیشتر شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول