گوگل فرهنگی به‌زبان فارسی؛ ظرف چند سال آینده

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، علی جنتی در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه رسانه‌های دیجیتال ۲ سال است که کار به بخش خصوصی واگذار شده و شاهد بودیم که موفق‌تر از وزارت ارشاد می‌توانند عمل کنند.

وی افزود: مجموعاً کارهایی که انجام شده هم در حوزه سخت‌افزار و هم نرم‌افزار شرکت‌های فعالی حضور داشتند و در حوزه تولید محتوا آنچه به وزارت فرهنگ و ارشاد مربوط است اقدامات خوبی انجام شده و به‌دنبال ایجاد ابرفرهنگی هستیم ضمن اینکه شبکه ملی فرهنگ که راه‌اندازی شده است کار بسیار ارزنده‌ای است و به‌دنبال غنی‌تر کردن آن هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ظرف چند سال آینده شاهد گوگل فرهنگی به‌زبان فارسی خواهیم بود و آنچه در حوزه فرهنگ، علم و دانش نیاز داریم در این شبکه قابل دسترسی خواهد بود.

جنتی همچنین گفت: ما از نظر فناوری و پیوستن به شبکه دولت الکترونیک نسبت به سایر دستگاه‌ها عقب‌تر هستیم و به‌شدت در تلاشیم که خود را به دستگاه‌های پیشرو برسانیم. در حوزه رسانه‌های دیجیتال و تولید محتوا نیز قدم‌های خوبی برداشته شده به‌خصوص اینکه شورای عالی فضای مجازی بحث تولید محتوا را به وزارت ارشاد واگذار کرده و به‌طور مرتب با این شورا جلساتی را داشته‌ایم و بر آنچه به حوزه تولید محتوا مربوط می‌شود، کمک و نظارت می‌کنیم.

وی افزود: این نظارت به‌خصوص در بحث پیام‌های انبوه که به سراسر کشور ارسال می‌شود انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم دولت الکترونیک را به‌گونه‌ای محقق کنیم که نیاز به مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌های دولتی برای انجام کارهایشان حذف شود.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول