اجرای همزمان دو پروژه برای فیلترینگ هوشمند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر،محمدحسن انتظاری در مورد برنامه های مدنظر برای اجرای فیلترینگ هوشمند سایتهای اینترنتی اظهار داشت: در این زمینه دو پروژه تعریف شده است که به موازات هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: طرح ملی فیلترینگ هوشمند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورایعالی فضای مجازی ارائه شده و هم اکنون این طرح در دست بررسی قرار دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه پروژه ای نیز به صورت جداگانه زیربار رفته و در مرحله اجرا قرار دارد افزود: این پروژه از سوی موسسه تبیان و دانشگاه شهید بهشتی تعریف شده و در حال اجرا است که موضوعی با ماموریت متفاوت از پروژه ملی فیلترینگ هوشمند است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: پروژه ای که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به اجرای آن است با پروژه ای که هم اکنون توسط موسسه تبیان در حال انجام است متفاوت بوده و هر یک از این پروژه ها با توجه به نیاز کشور و الزام و حساسیت موضوع، ماموریت متفاوتی دارند.

پیش از این معاون وزیر ارتباطات از اجرای فیلترینگ هوشمند شبکه اینترنت با مدیریت یکپارچه و متناسب با شرایط کاربر خبر داد و گفت: هدفمند کردن فیلترینگ، احراز هویت کاربران در زمان دسترسی، استفاده از نرم افزارهای بومی شرکت های دانش بنیان و نیز تعیین دسترسی به اینترنت متناسب با شرایط کاربر از جمله برنامه های مدنظر برای مدیریت یکپارچه سامانه فیلترینگ کشور است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول