استفاده صحیح از فضای مجازی نیازمند شناخت و نظارت است

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایرنا سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در جمع بانوان و جوانان ورزشکار اصفهان، با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دلیل ایجاد ارتباط و تعامل دو طرفه، بسیار گسترده تر از سایر رسانه ها عمل می کنند، افزود: استفاده صحیح از این فضا نیاز به شناخت و نظارت دارد.

وی افزود: به همین دلیل قدرت های بزرگ، بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه فضای مجازی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: داشتن سواد رسانه ای، مهمترین عامل برای شناخت فضای مجازی و کسب مهارتهای لازم برای شناخت رسالت رسانه برای پیشگیری از آسیب ها و تهدیدهای این قبیل فضاهاست.

رییس پلیس فتای اصفهان تاکید کرد: جوانان باید رسالت رسانه هایی را که از آنها استفاده می کنند، بشناسند.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد از موضوعات جرائم رایانه ای با شبکه های اجتماعی مرتبط است، افزود: به مدد تلفن های همراه، اینترنت همیشه در جیب ما و همراه ماست.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت و کاربران آن در کشور به سرعت رو به افزایش است، افزود: آمار کاربران اینترنت بتازگی در کشور، بیش از ۴۷ میلیون نفر اعلام شده که بیش از ۳۶ میلیون نفر از آنها جوانان هستند.

سرهنگ مرتضوی اظهار کرد: این موضوع مستلزم افزایش آگاهی بخشی و تاکید بیشتر بر هوشیاری و مراقبت مردم بویژه جوانان در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی است.

وی گروگان گیری اطلاعات و فایل ها بوسیله بد افزارها را یکی از تهدیدات قابل توجه بیان کرد و گفت: موارد گزارش شده از سرقت و یا گروگان گیری اطلاعات از گوشی های تلفن همراه رو به افزایش است.

رییس پلیس فتای اصفهان توضیح داد: بر اثر نا آگاهی و عدم مراقبت در پی انجام دانلود و نصب یک نرم افزار، یک بد افزار نیز بر روی گوشی تلفن همراه نصب و باعث سرقت اطلاعات شخصی از دستگاه تلفن همراه می شود.

وی آزادی مطلق، آموزش های ممنوعه، ارتباطات نامتعارف و آسیب زا، افکار سازی هدفمند جاسوسی، خود فاش سازی، سرقت اطلاعات و شایعه پراکنی را از اثرات مخرب بسیاری از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی دانست و بر گسترش فرهنگ نظارتی در بین خانوادها تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر خانواده ها نتوانند فرزندان را به درستی تربیت و مدیریت کنند، فضای مجازی این کار را به شکلی هدفمند و مطابق سیاست های خود انجام می دهد و با افکارسازی، اذهان را به سمت و سویی که می خواهد سوق می دهد.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: به همین دلیل، خانواده ها باید با تقویت فرهنگ خود کنترلی و مدیریت خانواده، اوقات فراغت فرزندان را به درستی مدیریت کنند.

همایش تحلیل تهدیدات فضای مجازی به همت گروه هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی در سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی کوثر اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول