همایش استانی «استفاده از فضاهای مجازی» در اراک برگزار شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، سعید ملکی شامگاه شنبه در جلسه بررسی نحوه کسب و کار در فضای مجازی برای جوانان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی نقش بسیار تاثیرگذاری را بر روی جوانان دارد اظهار داشت: در حال حاضر جامعه با گسترش تکنولوژی و دسترسی آسان به اطلاعات از طریق فضای مجازی مواجه است که باید تلاش شود در این راستا یک مدیریت صحیح انجام شود.

وی افزود: ما نمی توانیم مانع ورود تکنولوژی و فضاهای مجازی به جامعه و در بین نسل جوان شویم بلکه باید تلاش کنیم تا بتوانیم از فضاهای مجازی در بعد مثبت بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: افزایش تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی مانند اینترنت، ماهواره و تلفن همراه هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید که اگر در این راستا افزایش دانش رسانه ای را داشته باشیم این مهم به عنوان یک فرصت محسوب می شود.

ملکی با اشاره به اینکه جامعه و دولت باید تلاش کند تا در این بخش یک مدیریت کارامد داشته باشد گفت: آموزش در جنبه های فردی و اجتماعی، ارتقاء کیفیت زندگی، ارائه خدمات مناسب آثار مثبتی است که می توان در صورت استفاده درست از فضای مجازی از آن بهره برد و مانع افزایش آسیب های اجتماعی شد.

وی افزود: با یک سیاستگذاری و تصمیم گیری درست و هماهنگی دستگاهها با یکدیگر می توانیم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجاز گام برداریم و جوانان را با معضلات و ابعاد منفی استفاده از این فضاها آشنا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: خانواده ها نقش مهمی در راستای کاهش آسیب های استفاده از فضای مجازی دارند به طوری که با برخورد درست با جوانان می توانند آسیب های این فضا را برای آنها بازگو کرده به طوری که فرزندانشان فقط از اثرات مثبت این فضا بهره مند شوند.

ملکی با اشاره به اینکه باید به منظور آگاه سازی جوانان با فضاهای مجازی باید برنامه های خاصی ارائه شود گفت: تاکنون بیش از ۳۰ جلسه مبنی بر ساماندهی امور جوانان در سطح استان برگزارشده و دستگاه های متولی جوانان باید در این راستا گام های بیشتری را بردارند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی افزود: ابزارهای ورود  به فضاهای مجازی در حال گسترش است که باید تلاش کنیم تا بتوانیم ظرفیت و توان فکری جوانان را افزایش دهیم و آن را در مسیر درست هدایت کنیم و بتوانیم در این زمینه فرهنگ سازی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان تصریح کرد: استفاده از این فضاها و ابزارها باید کنترل شود و یک مدیریت در این بخش وجود داشته باشد که اگر این مهم محقق شود لطمات زیادی به جامعه و جوانان وارد می شود که هرگز جبران نمی شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول