جلسه شورای عالی فضای مجازی باز هم لغو شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، شورای عالی فضای مجازی نهادی حاکمیتی  است که به منظور گسترش فزاینده فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی به ویژه شبکه جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم، با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد.

تأخیر در برگزاری جلسات این نهاد فرا قوه ای که حداقل باید هر دو هفته یک بار با حضور اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل جلسه دهد، از یک سال و نیم گذشته به روالی عادی تبدیل شد.

علی رغم اینکه امسال و پیش از آبان ماه نیز با تأخیر ۵ ماهه در برگزاری جلسات این شورا مواجه بودیم، سرانجام منشأ اصلی تأخیرها مشخص نشد. عده ای معتقد بودند که دستور جلسه به رئیس جمهور ارائه نشده و از طرفی دبیرخانه شورا هم این موضوع را تکذیب کرد.

کار به جایی رسید که غالب اعضای حقوقی و حقیقی شورای عالی فضای مجازی که در بخش حقوقی شامل رئیس جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از روحانی خواستار برگزاری زودهنگام جلسات شدند.

هرچند تأکیدات بر برگزاری جلسات از فصل تابستان شروع شده بود اما سرانجام جلسه نوزدهم یک روز پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد و به بررسی موضوع ساماندهی پیامک های انبوه پرداخت.

انتظار می رفت با وجود ۳۰ موضوع در دستور جلسه شورای عالی فضای مجازی که دبیر آن مطرح کرده بود، موضوع با اهمیتی بعد از این همه تأخیر در برگزاری جلسه انتخاب می شد؛ با این حال نشست نوزدهم اعضای حقیقی و حقوقی این شورا به فال نیک گرفته شد.

بعد از آن هم رویه ای اتخاذ شد تا جلسات به شکل منظم و هر دو هفته یک بار برگزار شود اما این تصمیم گیری به یک دوره بیشتر منجر نشد؛ جلسه بیستم هم ۲۴ آبان ماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد و روحانی در آن نشست بر ضرورت اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات تأکید کرد.

گویا در آن جلسه بررسی پیامک های انبوه نیز ادامه داشته است.

قرار بود جلسات هر دو هفته یک بار برگزار شود اما بیست و یکمین جلسه شورای عالی فضای مجازی هم دیروز برگزار شود که با نامه دولت باز هم به تاخیر افتاد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول