وبلاگ‌نویس سعودی در ملاء عام شلاق خورد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، بی بی سی به نقل از فرانس پرس افزود: رائف بدوی که به هزار ضربه شلاق و ۱۰ سال حبس در زندان محکوم شده، ۵۰ ضربه شلاق خورد؛ به گفته فعالان حقوق بشر حکم شلاق او به طور هفتگی اجرا خواهد شد.

بدوی که یکی از موسسان «شبکه لیبرال سعودی» است، در سال ۲۰۱۲ بازداشت شده بود.سازمان های بین المللی حقوق بشر، حکم دادگاه در عربستان سعودی در رابطه با اتهامات آقای بدوی را محکوم کردند و آمریکا خواهان عفو او شده است.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مقامات عربستان سعودی روز چهار شنبه (۹ ژانویه)درخواست کرد : «مجازات وحشیانه» بدوی را لغو و پرونده او را بازبینی کنند.

بدوی همچنین به پرداخت یک میلیون ریال سعودی (۲۶۶ هزار دلار) محکوم شده است؛ او در ۲۰۱۳ از اتهام کفر که می توانست مجازات مرگ را برای او به همراه داشته باشد، تبرئه شد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، وکیل مدافع بدوی نیز سال پیش پس از محکوم شدن به یک رشته اتهامات در دادگاه رسیدگی به جرائم تروریستی، به ۱۵ سال حبس در زندان محکوم شد.

به گفته شاهدان عینی حکم شلاق رائف بدوی امروز بعد از به پایان رسیدن مراسم نماز جمعه در بیرون محوطه مسجدی در جده اجرا شد.

خبرگزاری فرانس پرس به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد که آقای بدوی در یک خودروی پلیس به مسجد انتقال یافت و بعد اتهامات او در برابر حضار قرائت شد؛ سپس به او گفته شد که به جمعیت پشت کند و در حالی که در سکوت کامل ایستاده بود، شلاق خورد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول