بنا نداریم واتس‌آپ و لاین، فیلتر شود

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایلنا، در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری‌های مشترک میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص هوشمندسازی مدارس گفت: اقدام بسیار خوبی در این راستا انجام شده است و امیدواریم بتوانیم شبکه مدارس هوشمند را در چارچوب شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم.

وی افزود: با افتتاح مرکز داده بسیار پیشرفته و با ظرفیت بسیار بالا وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ارتباطات اقدام خوبی در راستای هوشمندسازی مدارس انجام داده‌اند.

واعظی گفت: امیدواریم با این اقدام، وضعیت دسترسی مدارس از طریق مرکز داده وزارت آموزش‌وپرورش با سرعت بالاتر ایجاد شود. وزیر ارتباطات افزود: با تفاهمی که با وزیر آموزش‌وپرورش داشتیم؛ آمادگی داریم هرآنچه که در وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی شده است، صورت بگیرد. همچنین قرار ما براین است تا پایان سال ۹۴ بیش از ۹۰ یا ۹۵ درصد مدارس کشور به اینترنت متصل شوند. وی تاکید کرد: برنامه ریزی کردیم در روستاهای کشور نیز اینترنت ببریم تا هیچ مدرسه‌ای از این امکانات محروم نباشد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: افتتاح این مرکز با سندی که امضا شد؛ برای دانشگاه فرهنگیان و مدارس امکانات خوبی را به وجود آورده، همچنین آموزش و پرورش نیز از طریق شبکه مجازی امکان‌پذیر است.

واعظی درباره قیمت بسته‌های اینترنتی گفت: اگر اپراتورها بدون نظارت ما کار کنند، همه چیز بهم می‌ریزد، اما ۲۰ درصد کاهش قیمت که قول داده بودیم، انجام شده است.

وی در خصوص فیلترینگ شبکه‌های واتس آپ و لاین اظهار کرد: شبکه‌های خارجی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند به لحاظ اطلاعات در خارج از کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرند، اما به نظر من دانشگاه‌ها و بخش خصوصی شبکه‌هایی ایجاد کنند، تا اطلاعات مردم در داخل کشور محفوظ بماند. وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که این شبکه‌های داخلی ایجاد نشود، بنا نداریم شبکه‌های فعلی مسدود شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول