باگ امنیتی واتس‌اپ و امکان دیدن تصویر کاربران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از زومیت، واتس اپ را باید پرکاربردترین اپلیکیشن ارسال پیام بدانیم که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. فیس بوک نیز با علم به این موضوع، این پیام رسان را تصاحب کرد. اخیراً یک باگ امنیتی در این اپلیکیشن کشف شده که با استفاده از آن می توان تصاویر پروفایل کاربر را حتی در صورتی که کاربر تصویر را برای دیدن دوستان خود تنظیم کرده باشد، دید.

براساس گزارش منتشر شده توسط ایندراجات بویان، محقق مسائل امنیتی که فقط ۱۷ سال دارد، یک باگ امنیتی در واتس اَپ وجود دارد که با استفاده از آن می توان تصاویر پروفایل کاربران را مشاهده کرد. وی این باگ امنیتی را ناشی از عدم همگام سازی واتس اَپ اندروید و سایر گجت ها با اینترفیس تحت وب این سرویس خوانده است.

همانطور که می دانید در اپلیکیشن واتس اَپ می توان تنظیمات مربوط به نمایش تصویر پروفایل را به گونه ای تنظیم کرد که سایر کاربران جز دوستان قادر به دیدن این تصویر نباشند. حال آنکه باگ امنیتی موجود در اپلیکیشن واتس اَپ، این امکان را زیر سؤال برده است. نسخه ی تحت وب واتس اَپ این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا تصاویر پاک شده را دوباره ببیند و همچنین این تصاویر را ریکاوری کنند؛ البته تصاویر ریکاوری شده تار خواهند بود.

گراهام کولِی، یکی از متخصصان امنیت در این خصوص می گوید: این باگ امنیتی را نمی توان یک مشکل امنیتی بزرگ در مورد حریم خصوصی کاربران واتس اَپ خواند؛ اما این نکته ی اصلی نیست. کاربران واتس اَپ انتظار دارند تا در صورت انجام تنظیمات مبنی بر عدم نمایش تصاویر برای همه ی کاربران، واتس اَپ نیز به این موضوع احترام گذاشته و بستر مورد نیاز برای این کار را فراهم کند.

توسعه دهندگان واتس اَپ متعهدند تا علاوه بر تأمین امنیت کاربران واتس اَپ، حریم خصوصی آنها را نیز تأمین کنند. نسخه ی تحت وب واتس اَپ در تاریخ ۲۱ ژانویه (یازده روز قبل) بصورت عمومی در اختیار کاربران قرار گرفت و معرفی شد؛ اما برخلاف انتظارات، این سرویس در مقایسه با امکانات ارائه شده توسط اپلیکیشن های موجود برای گوشی های هوشمند، حرفی برای گفتن نداشت و قابلیت های محدودی را در اختیار کاربران قرار داده بود.

حال پس از گذشت چندین روز از معرفی این سرویس و عدم جلب رضایت کاربران در امکانات ارائه شده، مشکلات عمده ای نیز در این سرویس وجود دارد که عمده ترین آن باگ امنیتی کشف شده توسط بویان است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول