با همکاری یکدیگر تخریب‌های شبکه‎های اجتماعی را خنثی کنیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد طهماسبی، درباره مزایا و معایب شبکه‎های اجتماعی افزود: شبکه‎های اجتماعی اعم از فیس بوک، وایبر، واتس‎اپ، تانگو، لاین و… در قالب تکنولوژی به‎وجود آمده و ما نباید منکر آنها باشیم.

وی بیان کرد: نباید منکر مزیت‎های استفاده از شبکه‎ها در بین افراد باشیم بلکه باید با آموزش‎های صحیح در خانواده روند تخریبگری آنها را از بین ببریم.

این مدرس دانشگاه‎های لرستان اضافه کرد: نمی‎توان به صرف اینکه در دنیای امروز فلان نرم‎افزار یا شبکه مخرب است آن را حذف کنیم بلکه باید ضمن خنثی نمودن راه‎های تخریبی آنها نسبت به ایجاد شبکه‎هایی با مزیت‎ها و نقاط مثبت اقدام کنیم و این مهم با درایت و آگاهی تمامی مصرف کنندگان این تکنولوژی محقق خواهد شد.

این جامعه‎شناس اظهارکرد: شبکه‎های اجتماعی در عین ساده‎ترکردن راه‎های ارتباطی، تشکیل گروه‎های اجتماعی و … برای انتقال دانش و اطلاعات، خودبیگانگی، انزوای اجتماعی و کشیدن افراد به تصورات و خیالات را برای مخاطبان خود به ارمغان می‎آورند.

طهماسبی یادآور شد: شبکه‎های اجتماعی عواطف اجتماعی را کمرنگ کرده و مخاطبان را معتاد به خود می‎کنند، به‎طوری‎ که برخی از آنها کاملاً از دنیای واقعی خارح شده و از توجه به واقعیت‎های اجتماعی دوری می‎کنند.

وی یادآور شد: معایب شبکه‎های اجتماعی با فیلترینگ هوشمند کنترل نمی‎شود بلکه باید مخاطبان نسبت به این فضاهای مجازی آگاهی پیدا کرده و آگاهانه عضویت در آنها را بپذیرند تا کمتر شاهد عواقب خطرآفرین ناشی از استفاده از آنها باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول