تور آثار هنری در اینستاگرام

به گزارش «وبلاگ‌نیوژ» و به نقل از ایسنا، فراگیری شبکه های اجتماعی مختلف و استقبال مردم از حضور در آنها، فرصتی را در اختیار هنرمندان قرار داده تا آثارشان را بدون دردسر و زحمت های مربوط به برگزاری نمایشگاه، با دیگران به اشتراک بگذارند و به صورت آنلاین نظر مخاطبانشان را دریافت کنند.

بیشتر گالری های تهران در مناطق شمالی شهر قرار دارند و این موضوع باعث شده که مخاطبان نمایشگاه هایی که در این گالری ها برپا می شوند، محدود و از قشر خاصی باشند. در این شرایط، شبکه های اجتماعی و صفحه های شخصی هنرمندان، این فرصت را به وجود آورده اند که مردم از هر طبقه اجتماعی بتوانند آثار هنری را به صورت آنلاین در تلفن همراهشان ببینند و درباره آنها اظهار نظر کنند.

شایان پیمانی، خوشنویس و نقاش – یکی از هنرمندان جوانی است که چند وقت پیش تصمیم گرفت آثار هنری اش را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به نمایش بگذارد. پیمانی متولد سال ۱۳۶۵ است و تا کنون در چند مسابقه استانی نقاشی و خوشنویسی برگزیده شده است.

این هنرمند کشورمان دریان باره گفت: چندماه پیش با صفحات دیگر هنرمندان آشنا شدم و این فکر به ذهنم رسید که کارهایم را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم.

وی درخصوص تاثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آثار هنری افزود: قطعا برای هنرمندان جوانی که مجال هنرنمایی نداشته اند و اول راه هستند، بهترین روش برای شناساندن خودشان، همین شبکه های اجتماعی هستند. وقتی در این شبکه ها آثار با کیفیت و عیار بالا ارائه شوند، قطعا حجم سفارش های مردم هم بالا می رود.

پیمانی تاکید کرد: در محیط فعلی جامعه، وجود شبکه های اجتماعی و گروه های هنری مجازی باعث شده که این شبکه ها بستر مناسبی برای ارائه آثار هنری و شناساندن هنرمندان خوبی باشند که کمتر نام آنها مطرح شده است.

این هنرمند درخصوص بازخوردهای این اقدامش در فضای مجازی گفت: اثر هیچ هنرمندی بدون نقص و ایراد نیست و این خصوصیت هنر است که انتها ندارد. آثار من هم از این قضیه مستثنی نیست و قطعا منتقدان زیادی دارد، ولی برخورد مردم با آثارم خوب بوده و توانسته ام حس خوبی را به آنان منتقل کنم و فکر می کنم انتقال احساس زیبا به بیننده، وظیفه یک هنرمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول