توصیه‌های «سیا» برای حضور در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل ا خرداد، شبکه خبری «سی ان ان» با انتشار گزارشی به ارتباط میان شبکه های اجتماعی «فیس بوک» با میزان عضوگیری سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) پرداخته است. در این گزارش «سیانان مانی کام» کارشناس امنیتی توصیه هایی را برای کسانی که مایل به همکاری با سیا هستند و نحوه حضور آنان در فیس بوک را بیان کرده است.

این کارشناس امنیتی اشاره می کند که بخش کوچکی از ۲۰ هزار متقاضی کار در سیا در مراحل پایانی مصاحبه به دلیل پست های خاص آنان در شبکه های اجتماعی رد شده اند. “ران پاتریک” رییس بخش استخدام سیا در این باره می گوید: بدیهی است که پنهان کاری ارتباط مستقیمی با فعالیت اعضا در شبکه های اجتماعی دارد آنان باید با نام های مختلفی در این شبکه ها حضور داشته باشند.

این مقام سازمان جاسوسی امریکا توصیه هایی را برای کسانی که مایل به همکاری با آن نهاد اطلاعاتی هستند بیان کرده است:

ما را در فیس بوک لایک نکنید

این مقام امنیتی امریکایی اشاره می کند که یکی از موضوعاتی که افراد مایل به همکاری با سیا باید رعایت کنند عدم لایک کردن صفحه آن شبکه اجتماعی در فیس بوک است. او می گوید ابراز علاقه عمومی حق هر انسانی است اما یک مامور سیا باید در روزی که در منطقه جنگی به سر می برد مخفیانه عمل کند و اشاره نکند که مایل به انجام جاسوسی است.

حضور در شبکه های اجتماعی امری ضروری است

این مقام سیا اشاره می کند که حضور عناصر آن سازمان جاسوسی در شبکه های اجتماعی علیرغم لزوم حفظ مسائل امنیتی امری ضروری است و ماموران مخفی نباید افرادی ضدشبکه های اجتماعی و یا مخالف فناوری های روز باشند.

از مصاحبه خود چیزی نگویید

این مقام ارشد سیا اشاره می کند که برخی از افرادی که در ابتدا جذب سیا شده اند در شبکه های اجتماعی به طور علنی نوشته اند: “من با سیا مصاحبه کردم! مصاحبه ای انفجاری و جالب!” او اشاره می کند که افرادی که نتوانند سکوت کنند و همه چیز را فاش نکنند به هیچ وجه قابل اعتماد برای کار در سیا نیستند.

هرگز عکس اعضای سیا در یک مهمانی را منتشر نکنید

این مقام سیا اشاره می کند که این قاعده ای نانوشته در میان اعضای سیا است. آنان نباید عکس خود یا همکاران شان در یک مهمانی را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. هرگز نباید مکان زندگی و یا تصویر صورت شان را منتشر کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول