۹سالگی توییتر

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از روزنامه شرق، توییتر متولد روزهای آغازین بهار است. اولین توییت که توسط جک دورسی یکی از بنیانگذاران توییتر منتشر شد، یک توییت ساده بود که می‌توان گفت حالا قسمتی از تاریخ است: «just setting up my twttr»: همین‌حالا توییتر خودمو راه انداختم. در آن زمان نام توییتر، twttr بود. این توییت در تاریخ ۲۲مارس۲۰۰۷ مصادف با دوم‌فروردین۱۳۸۶ ارسال شد.

سه‌سال پس از اولین توییت یعنی در جام‌جهانی۲۰۱۰ تعداد سه‌هزارتوییت در ثانیه برای توییتر یک رکورد و تاریخ محسوب می‌شد و هفت‌سال پس از اولین توییت یعنی در سال۲۰۱۴ تعداد شش‌هزارتوییت در ثانیه و ۵۰۰میلیون‌توییت در روز برای توییتر فقط عدد و آمار به حساب می‌آمد.

بلاگ رسمی توییتر در مورد تولد توییتر می‌نویسد: «در ۹سالگی‌مان، ما همچنان می‌گوییم توییتر به خاطر افرادی که از آن استفاده می‌کنند، توییتر است و در نهایت این به خاطر شماست که ما ویژگی‌هایی از جمله # «برچسب» و بهترین کارها از جمله توییت زنده را داریم. حالا، اینها از عناصر ریشه‌ای توییتر و قسمتی از واژگان فرهنگی جاری هستند.»

در ادامه، بلاگ توییتر نگاهی به تاریخ توییتر به روایت توییت‌ها دارد. در ابتدای این نوشته به اولین توییت تاریخ اشاره شد. پس از آن در آگوست۲۰۰۷ کاربری به نام کریس مسینا @chrismessina پیشنهاد استفاده از علامت # را برای ارجاع به افرادی که درگیر پوشش موضوعی مشابه‌ای هستند را داد.

همچنین جک دورسی در ۹سالگی توییتر در چندتوییت گفت می‌خواهد از گروهی که در ساختن توییتر نقش بسزایی داشته‌اند، تشکر کند: «روزنامه‌نگاران.» دورسی با اشاره به نقش روزنامه‌نگاران در ساختن جامعه و جهانی بهتر به خدمات متقابل روزنامه‌نگاران و توییتر اشاره می‌کند و می‌نویسد: روزنامه‌نگاران یکی از دلایل رشد سریع توییتر بودند و یکی از دلایلی که مردم از توییتر استفاده می‌کنند، «خبر» است. دورسی می‌افزاید: همچنین توییتر با ایجاد دسترسی مستقیم به مردم و رخدادها به صورت زنده به روزنامه‌نگاری کمک می‌کند. دورسی در پایان تشکر توییتری‌اش از روزنامه‌نگاران می‌نویسد: بدون شما نمی‌توانستیم اینجا باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول