کدام شبکه‌ های اجتماعی محبوب‌تر هستند؟

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر شبکه های اجتماعی حالا یکی از جدی ترین ابزارهای رسانه ای است که بسیاری از افراد جامعه را درگیر خود کرده است. اما کدام شبکه اجتماعی در جهان محبوب تر است؟

آنچه پیش چشم ماست توسعه روز افزون شبکه های اجتماعیست. اما بر اساس آمار تازه ای که منتشر کرده است فیس بوک (facebook) با یک میلیارد کاربر پیشتاز ترین شبکه اجتماعی در جهان است که امکان اشتراک گذاری در مدیا های مختلف و ایجاد ارتباط میان افراد را با کمترین میزان محدودیت فراهم می کند. دو و نیم میلیارد مطلب در روز در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود.

توییتر با ۵۶۰ میلیون عضو در جایگاه دوم قرار دارد. این شبکه اجتماعی که نفوذ قابل توجهی در انتشار اطلاعات برخوردار است، دارای محدودیت حجمی است و مطالب منتشر شده (توییت شده) در آن نباید از ۱۴۰ کلمه بیشتر باشند. ۵۷۰۰ توییت در هر ثانیه در این شبکه تولید می شوند.

سایت دیگر اجتماعی که از نظر تعداد طرفداران قابل توجه است، امکاناتی است که سایت گوگل طی چند سال گذشته در اختیار کاربرانش قرار داده که به گوگل پلاس (Google +) معروف است. در این شبکه اجتماعی که ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، روزانه ۹۲۵ هزار نفر عضو جدید دارد که به آن می پیوندند.

لینکد این (Linkedin) با ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در جایگاه پنجم قرار دارد. این سایت در واقع یک شبکه اجتماعی در حوزه کسب و کار است و با برندها و افراد کمک می کند بازار کار خود را بیابند. ۷۵ درصد کاربران لینکد این متناسب به کارویژه آن، بالای ۳۵ سال سن دارند.

اینستاگرام (Instagram) نیز با ۱۵۰ هزار کاربر فعال امکان به اشتراک گذاری عکس و فیلم را فراهم می کند. فیلمهای اینستاگرام نباید بیش از ۱۵ ثانیه باشند. بسیاری از برند های معروف از این شبکه برای به اشتراک گذاری تصاویر استفاده می کنند.

شبکه اجتماعی پینترست (Pintrest) پر کاربرد ترین شبکه اجتماعی اینترنتی بعد از فیس بوک است. این شبکه که در حوزه یافتن کالاهای مورد نیاز کاربرانش مانند مد فعالیت می کند، ۷۰ میلیون عضو دارد که ۶۸ درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول