جنجال بر سر خدمات اینترنت رایگان فیس‌بوک در هند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس،‌ زاکربرگ امیدوار است با اجرای این طرح بتواند اینترنت رایگان را برای برخی کشورهای در حال توسعه به ارمغان آورد و البته بتواند از همین طریق کاربران را به استفاده از فیس‌بوک و خدمات وابسته به آن ترغیب کند.

ابتکار عمل فیس‌بوک در این زمینه Internet.org نام دارد و زاکربرگ می‌گوید از این طریق دسترسی به برخی خدمات مهم بهداشتی، شغلی و آموزشی و انتقال پیام را برای کاربران هندی ممکن خواهد کرد.

اما شرکت‌های هندی معترض که قبلا قرار بود برای اجرای طرح یاد شده همکاری کنند می‌گویند طرح مذکور با قوانین بی‌طرفی اینترنت که به زودی در آمریکا اجرایی می‌شود در تضاد است.

بر اساس قانون مذکور که به تصویب کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا رسیده، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت باید در زمینه توزیع ترافیک وب بین همه کاربران به یکسان رفتار کنند.

از جمله شرکت‌های هندی که دیگر از برنامه‌های فیس بوک در این کشور حمایت نمی‌کند می‌تواند به پرتال مسافرتی Cleartrip.com و گروه رسانه‌ای تایم اشاره کرد که معتقدند اجرای طرح فیس‌بوک به شیوه فعلی تبعیض آمیز بوده و باعث می‌شود کاربران با کیفیت‌های نابرابری به خدمات اینترنتی دسترسی داشته باشند.

برخی دیگر از کارشناسان هم می‌گویند اجرای این طرح باعث می‌شود که میلیون‌ها نفر در کشورهای در حال توسعه تصور کنند که اینترنت و فیس بوک با هم یکسانند. این در حالی است که اینترنت بسیار فراتر از فیس بوک است.

در مقابل زاکربرگ مدعی است این طرح موجب همکاری دولت‌ها و اپراتورهای تلفن همراه به منظور تضمین دسترسی به وب خواهد شد.

وی افزوده که تا به حال ۸۰۰ میلون نفر در ۹ کشور به این امکانات دسترسی پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول