جشنی برای کاربران «بیان»

[گزارش تصویری]

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فردا، همزمان با ولادت حضرت علی (ع) و روز معلم و با حضور خانواده شرکت کنندگان، هواداران بیان و فعالان فناوری اطلاعات کشور در سالن همایش‌های برج میلاد جشن اختتامیه سومین مسابقه بین المللی برنامه نویسی بیان برگزار شد و در این مسابقه، بیش از ۱۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۰۳ کشور دنیا شرکت داشتند. نفرات اول تا سوم این مسابقه، اِوجِنی کاپون از روسیه، علی حقانی از ایران و نیکولا جوکیچ از سوئیس بودند. همچنین پیمان جبارزاده و پویا ظفر نیز از ایران مقام پنجم و ششم را کسب کردند.

در ابتدای این برنامه، علی قدیری، مدیر عامل شرکت بیان، مشکلات پیش آمده در سه دوره برنامه نویسی را بیان کرد و گفت: در دوره اول حتی شک داشتیم که جایزه را برای صد نفر اول تعیین کنیم چون احتمال می‌دادیم که کمتر از صد نفر شرکت کنند و به اعتبار شرکت لطمه بزند. اما دو هزار ایرانی شرکت کردند. در دور دوم زمانی که از برنده ژاپنی خواستیم که به ایران سفر کند، پاسخ داد که من شتر سواری بلد نیستم و ممکن است از شتر بیفتم! ما به فکر افتادیم که با کلیپی تصویری ایران را به خارجی‌ها معرفی کنیم. کلیپی زیبا از معرفی تهران تهیه کردیم و به صورت دی‌وی‌دی به استادی از دانشگاه شریف که در همایشی در هنگ کنگ حضور داشت، دادیم. فکر می‌کنم یکی از دلایل حضور برنامه‌نویسان خارجی، همین کلیپ معرفی بود. (این کلیپ در همایش نیز پخش شد)

وی افزود: ما حتی در زمان پخش کلیپ نیز به مشکل مجوز برخوردیم. با وجود داشتن مجوز از شهرداری و نیروی انتظامی، نیروی یکی از نهادهای امنیتی جلوی ما را گرفت و به دلیل نداشتن مجوز کافی، فیلم‌بردار و تجهیزاتش را ضبط کرد. البته این موضوع با تلاش نهاد حقوقی شرکت بیان، مرتفع شد.

قدیری ابیانه ادامه داد: در دور سوم هتلی که مسابقه در آن برگزار می‌شد، میزهای کثیف و رنگ و رو رفته را به ما تحویل داد. راه حل هتل برای این مشکل هم انداختن پارچه روی میزها بود. اما برنامه نویس که نمی‌تواند روی میز پارچه‌ای کار کند! به همین دلیل خود نیروهای بیان مجبور به تهیه میزها و حمل و نقل و چیدمان در سالن مسابقه شدند. نیروها تقریبا روزی یک یا دو ساعت می‌خوابیدند و شبانه روز کار می‌کردند.

مدیر عامل شرکت بیان تصریح کرد: در ابتدا ما، شرکت بیان را به سختی شروع کردیم. تا به امروز تقریبا هفته‌ای نبوده که تصمیم به تعطیلی شرکت نگرفته باشم. کسب و کارهای نوپا در ایران باید بدانند که مستقل بودن دشوار است و همه چیز از روز اول فراهم نیست.

در ادامه مهندس سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات به سخنرانی پرداخت و گفت: ۷۰ درصد تولید ناخالص ملی کشورها ارتباطات و رسانه است. این نشان‌هنده اهمیت این حوزه است. مدت سه ماه است که در خدمت شرکت بیان هستم و گاهی ۱۱ شب نیز آن‌ها را مشغول به کار در شرکت می‌بینم. خوشحال هستم که خانم‌ها هم در حوزه برنامه‌نویسی وارد شده‌اند. امیدوارم در آینده نیز شاهد حضور بیشتر خانم‌ها در این حوزه باشیم.

سلجوقی عنوان کرد: واحد تحقیق و توسعه از مهم‌ترین بخش‌های شرکت‌هاست که شرکت بیان در این زمینه بسیار قوی عمل کرده‌است. سرمایه اجتماعی بیان، عامل موفقیت عمده این شرکت است.

سپس آقای پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور به روی سن آمد و گفت: بخش خصوصی همچون دفاع مقدس، با دست خالی توانسته به قله‌های بلند برسد. شرکت بیان توانسته در کنار کار فنی، کار فرهنگی نیز بکند. این شرکت توانسته با دست خالی امروزه به این جایگاه رفیع برسد.

همچنین محمد اصفهانی نیز در این برنامه چند قطعه موسیقی اجرا کرد.

لازم به ذکر است که شرکت بیان، ارائه دهنده سرویس‌های وبلاگ، ایمیل، صندوق فضای شخصی و سلام، ابر جستجوگر هوشمند است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول