افزایش پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری در کشور

به گزارش‌ «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم،سردار سرتیپ محمدجواد زاده کمند در همایش سبک زندگی، نظم، امنیت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعات بااهمیت در نیروی انتظامی سبک زندگی است که ارتباط جدی بانظم و امنیت دارد.
وی ابراز کرد: اگر سبک زندگی جامعه مبتنی بر ارزش‌های اسلام ناب و آرمان‌های و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد به‌طور حتم می‌تواند در ایجاد جامعه امن و امنیت مناسب نقش‌آفرینی کند.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا به رابطه متقابل امنیت و سبک زندگی اسلامی اشاره و عنوان کرد: اگر امنیت در جامعه حاکم باشد، زمینه رشد و توسعه آن فراهم می‌شود.
وی بیان کرد:  با توجه به این رابطه متقابل، سبک زندگی به‌عنوان یکی از موضوعات پژوهشی در نیروی انتظامی مطرح و مقرر شد که یکی از استان‌های پیشگام در این عرصه برای کارهای مطالعاتی و پژوهشی در سطح ملی انتخاب شود.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اشاره به اینکه با توجه به پیچیدگی جرائم و سازمان‌یافتگی آن‌ها در سراسر جهان، روش‌های سنتی مقابله با آن‌ها دیگر ناکارآمد است، عنوان کرد: مقابله با این جرائم نیاز به پشتوانه قوی علمی و پژوهشی دارد.
وی به موفقیت‌های نیروی  انتظامی در حوزه  جرائم سایبری اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر با رویکرد دانش‌بنیانی پلیس توفیقات خوبی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه مقابله با جرائم نوین سایبری حاصل‌شده است.
سردار سرتیپ زاده کمند ابراز کرد: امروزه پلیس جمهوری اسلامی ایران یکی از توانمندترین کشورها در بخش سایبری است به‌طوری‌که پلیس سایر کشورها برای استفاده از تجارب ما متقاضی حضور در کشور و بهره‌مندی از آن هستند.
وی با اشاره به نقشه راه نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی نقشه راهی دارد که برگزاری همایش‌های ملی بخشی از آن بوده و توسعه توانمندی‌های کارکنان فعلی نیروی انتظامی و آشنایی آن‌ها با علوم روز دنیا به‌عنوان لازمه کار پلیس یکی دیگر از اهداف ما است.
وی ابراز کرد: دانشگاه نیروی انتظامی با ۷ هزار دانشجو در حال تربیت افسران کارآمد و متناسب با نیاز ناجا است.
جانشین معاون هماهنگ‌کننده عمده‌ترین جرائم نوین کشور را جرائم سایبری دانست و افزود: با تشکیل به‌موقع پلیس فتا و امروز مایکی از پلیس‌های قوی سایبری دنیا راداریم که در پیشگیری و برخورد با جرائم سایبری توفیقات زیادی کسب کرده است.
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول