فضای مجازی بدون فیلترینگ در لوای بصیرت ملت

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» شبکه اطلاع رسانی حورا در ستون زنان نوشت خود نوشت: در ابتدای دهه هفتاد، تلفن ثابت در بسیاری از منازل وجود نداشت و در نیمه اول این دهه با واگذاری تعدادی محدود از تلفن‌های همراه، دسترسی به ارتباطات ثابت یک پرستیز اجتماعی و نشان از قدرت و ثروت افراد بود به‌طوری‌که حتی وزیر وقت، تلفن همراه را یک وسیله لوکس نامید!
اما خوشبختانه سرعت رشد و عمومی‌سازی تکنولوژی ارتباطات به حدی بود که امروزه تمام آحاد و اقشار مردم به‌راحتی به فناوری‌های ارتباطاتی و خصوصاً ارتباطات سیار دسترسی دارند و دیوار محدودیت‌های ارتباطی یکی پس از دیگری از هم فرومی‌پاشد.
رسانه در حال پیشرفت است به‌طوری‌که پس از ورود شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر در فضای مجازی و سپس حضور آن در تلفن‌های همراه، شاهد فراگیر شدن استفاده نادرست و بدون کنترل از نسل دوم شبکه‌های اجتماعی ازجمله «وایبر»، «واتس‌اپ»، «تانگو»، «لاین» و دیگر شبکه‌های مجازی بودیم که باقابلیت‌های مختلف و نوی چون ارتباط صوتی تصویری در اختیار مخاطب قرار گرفت.
بنابر آمارهای رسمی و غیررسمی، باوجود بیش از ۱۰۰ میلیون سیم‌کارت فعال در سطح جامعه و همچنین ضریب نفوذ بالای اینترنت در کشور نمی‌توان به‌راحتی نسل جدید را از دسترسی به ارتباطات نوین محروم کرد و این درحالی‌ است که به گفته برخی از کارشناسان امر، عده‌ای سالم‌سازی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و یا هرگونه تغییر در ساختار کنونی را تأثیرگذار بر نتیجه انتخابات سیاسی می‌دانند!
رهبر حکیم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بارها این فضا را موردتوجه قرارداد که اینترنت هم نعمت است و هم نقمت و این ما هستیم که جامعه را به‌سوی خوب یا بد آن هدایت می‌کنیم لذا باید در باب تهدیدات فضای مجازی آن‌قدر گفت، نوشت و حتی دعا کرد تا ان‌شاءالله جامعه اسلامی ما از گرفتار شدن در تهدیدات آن فاصله گیرد.
ارائه سیستم‌های رایگان در فضای مجازی، از پیامک و مکالمه صوتی تا تماس تصویری رایگان ما را بر آن می‌دارد تا بپذیریم ایجاد محدودیت در این فضا نه‌تنها بازدارنده نیست بلکه باید به حوزه آموزش و بصیرت افزایی اجتماعی بیش‌ازپیش توجه کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول