اسنپ‌چت با تخریب فیس‌بوک سراغ بورس می‌رود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، ایوان اشپیگل مدیر اسنپ‌چت گفته است که طرح‌های داخلی بدون جدول زمان‌بندی برای عرضه اولیه عمومی دارد.

عرضه برنامه موبایلی اسنپ‌چت با در نظر گرفتن اینکه تاکنون درآمد چشم‌گیری نداشته، ممکن است برای سرمایه‌گذاران نگران‌کننده باشد. نحوه درآمدزایی این برنامه از طریق ویدئوهای تبلیغاتی و دیگر روش‌های مشابه است اما در قیاس با فیس‌بوک، یاهو و توییتر، ارزش چندانی نخواهد داشت.

دو تحلیلگر بازار سرمایه به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند با توجه به شناختی که از اسنپ‌چت وجود دارد، احتمال اینکه در زمان عرضه عمومی تغییری در ارزش سهام‌ها ایجاد شود وجود دارد اما درنهایت سرنوشتی که برای این برنامه کاربردی می‌توان داشت، همچون توییتر است.

ازجمله موضوعاتی که این نوع تحلیل را موجب شده، فقدان درآمد پایه و مدل ناپایدار کسب‌وکاری این برنامه است.

اسنپ‌چت رایگان و متکی به انتشار ویدئوهای تبلیغاتی برای مشترکانش است؛ این موضوع که فقدانی در برابر شیوه‌های مدیریتی گوگل و فیس‌بوک برای درآمدزایی به‌حساب می‌آید باعث شده تا مدیر این برنامه از بازتعریف نحوه تبلیغات در این شبکه موبایلی بگوید.

اما بازهم درباره اینکه چنین اقدامی چه میزان می‌تواند بر درآمدزایی بیشتر نسبت به وضعیت کنونی، منجر شود چیزی گفته نشده و همین موجب نگرانی‌هایی در آینده سهام این شرکت خواهد بود.

بازهم پیش‌بینی‌شده که تا برگزاری سرویس تاکسی بر روی اسنپ‌چت، این برنامه عرضه عمومی نمی‌شود؛ زیرا اگر تا سال ۲۰۱۶ این برگزاری صورت گیرد ارزش اسنپ‌چت به سه برابر حال حاضر یعنی ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول