عامل اخاذی در فضای مجازی خوزستان دستگیر شد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، سعید شعبان در جمع خبرنگاران از دستگیری فردی که در شبکه‌های مجازی اقدام به تهدید و اخاذی یکی از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
وی افزود: با دریافت گزارشی مبنی بر اینکه خانمی دریکی از شبکه‌های اجتماعی از سوی شخصی مورد تهدید و اخاذی قرارگرفته، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار مانوران پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان عنوان کرد: مأموران پلیس با انجام اقدامات تخصصی و استعلامات لازم موفق به شناسایی فردی به هویت «ع- س» شدند که با هماهنگی بازپرس ویژه جرائم رایانه‌ای دریک عملیات غافلگیرانه در مخفی گاهش وی را دستگیر کردند.
وی بیان کرد: متهم در بازجویی فنی پلیس ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه بود که درنهایت با توجه به مستندات قانونی لب به اعتراف گشود.
شعبان تصریح کرد: متهم با شاکی از قبل رابطه دوستی داشته و بعد از مدتی اختلاف برای انتقام‌جویی اقدام به تهدید و اخاذی از وی کرد.
وی تأکید کرد: بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی سبب هتک حیثیت شهروندان را فراهم کند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول