آموزش‌های پلیس فتا برای پیشگیری از جرائم سایبری

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فتا، سرهنگ محمد «قاسملو» در تشریح این خبر اظهار داشت، در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی، رئیس اداره‌ی تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان با حضور در دانشگاه جامع علمی کاربردی مخابرات آذربایجان شرقی، آموزش‌های لازم مربوط به فضای مجازی را برای دانشجویان ارائه داد.

این مقام انتظامی بابیان دو حدیث از پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) با موضوع حفظ حیا و اندیشه درست تصریح کرد: وظیفه‌ی همه‌ی کاربران فضای مجازی این است که در مراودات خود در این فضا حیا را حفظ کنند البته نه صرفاً حیا بلکه باید ما تلاش کنیم کلیه مسائل اخلاقی و اعتقادی خود را رعایت کنیم.

وی افزود: ما باید از این نعمت الهی برای انتقال اندیشه‌ها و اعتقادات مذهبی خود استفاده کنیم در حقیقت فضای مجازی و اینترنت فضایی بسیار مساعد برای انتقال اندیشه‌ها و غیره  هست.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد پرونده‌هایی تشکیل می‌شود که متأسفانه عدم رعایت مسائل اخلاقی و اعتقادی به‌ویژه حیا منجر به این می‌شود که فرد خیلی از خطهای قرمز را در این فضا رد می‌کند و به دلیل عدم آگاهی از مسائل حقوقی و قانونی جرمی را مرتکب می‌شود و ندانسته و ناخواسته یا در دام دیگران گرفتار می‌شود یا فضای مجازی را مسموم می‌کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به کلیه کاربران توصیه می‌کنیم حتماً مراتب مطرح‌شده را مدنظر داشته باشند تا همیشه و در همه‌جا از این فضا استفاده بهینه کنند و در این صورت است که می‌توان گفت از اینترنت درست و صحیح استفاده کرده‌ایم.

گفتنی است در این جلسه مطالبی درزمینهٔ های مختلف ازجمله نحوه‌ی استفاده از دستگاه‌های خودپرداز، پوزهای فروشگاهی و شبکه‌های اجتماعی، هکرها، کلاه‌برداران اینترنتی ارائه و به سؤالات دانشجویان پاسخ‌های لازم ارائه شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول