انتقاد وزیر دادگستری از دغدغه نسبت به کنترل شبکه‌های اجتماعی داخلی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» وزیر دادگستری در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در پاسخ به سوالی در خصوص نظرش راجب شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ گفت: دولت مواضع خود را در این زمینه اعلام کرده است. ما با آنچه که خلاف امنیت، اخلاق و منافع مان باشد و در داخل و خارج تولید شود، مبارزه می کنیم و جلوی آن را می گیریم.

پور محمدی ادامه داد: شبکه های اجتماعی و وسایل ارتباطی ذو وجوهند. یکسری منافع گسترده ای دارند و یکسری مضراتی؛ ما باید تلاش کنیم جلوی مضرات آن را بگیریم و از منافع این شبکه ها که در اختیارمان است، استفاده کنیم.

وزیر دادگستری با اشاره به جلسات دولت، شورای عالی فضای مجازی و هیات تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص موضوع فیلترینگ گفت: به این نتیجه رسیدیم تا آنجایی که می توانیم جلوی فایل ها و صفحه هایی که خلاف امنیت و اخلاق‌اند را بگیریم ولی جلوی شبکه ها را حتی‌الامکان نگیریم؛ البته ما به این بسنده نمی کنیم و توان فیلترینگ خود را در جایی که خلاف منافع ملی و امنیت ملی باشد به کار می بریم و جدی آن را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه درصددیم خدماتی را که شهروندانمان می خواهند با تکنیک داخلی و برخورداری از مزایای داخلی تولید کنیم؛ یعنی با نرم افزار و سرور داخلی شبکه اجتماعی بومی ایجاد کنیم افزود: ما باید شهروندان را تشویق کنیم تا از شبکه و جستجوگرهای داخلی استفاده کنند. دولت حمایت های لازم را در این زمینه دارد.

پورمحمدی پیشنهاد داد: شما رسانه ها می توانید بر روی سایت خود یک قسمت را به عنوان تبلیغات در زمینه ارزیابی شبکه های داخلی قرار دهید تا ما بتوانیم مشکلات آنها را رفع کنیم. متاسفانه ما بسیاری از مسایل را سیاسی – اصلاح طلب، اصولگرا، راست و چپ – می کنیم؛ من سیاسی بودن امور را نفی نمی کنم اما یک چیزهایی ملی است و برای همه باید اهمیت داشته باشد.

وزیر دادگستری در پاسخ به این پرسش که متاسفانه در اذهان عمومی این دیدگاه غلط و اشتباه به وجود آمده که اطلاعات مردم در شبکه های داخلی کنترل می شود، گفت: واقعا جای ایراد است که مردم ما بر کنترل داخلی کشور وسواس دارند و نسبت به کنترل جهانی بی‌تفاوت اند. چگونه است که دشمنان، رقبا و مخالفین باید جزییات اطلاعات ما را داشته باشند! ما حرف می زنیم، دیگران می بینند تازه دشمن هم است و سوءاستفاده می کند؛ بنابراین مهمترین مساله این است که باید خدماتی ارایه دهیم که جذابیت داشته باشد و جوابگوی نیازهای داخلی مان باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول