امام خمینی ۲۶ سال پس از وفات، شبکه‌های اجتماعی را قبضه کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مشرق، حساب کاربری حضرت «امام خمینی» (emamkhomeini@) چند روز پیش از بیست و ششمین سالگرد درگذشت ایشان (۱۴ خرداد، چهارم ژوئن) توسط اینستاگرام مسدود شد. پس‌ازاین اقدام، حساب دیگری افتتاح شد (EmamKhomeiny@) تا جای آن را بگیرد اما حساب قدیمی، پس از چند روز دوباره فعال شد.

یکی از سخنگویان اینستاگرام دراین‌باره گفت: ما برای اشتباهی که رخ داد بسیار متأسفیم. ما گاهی در بررسی گزارش‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنیم دچار اشتباه می‌شویم و در این مورد به‌اشتباه این حساب را مسدود کردیم. ما به‌محض اینکه مطلع شدیم این حساب را دوباره فعال کردیم و محتوای آن را برگرداندیم.

پایگاه بیزینس اینساید با بهانه قرار دادن خبر بسته شدن حساب کاربری موسوم به امام خمینی (ره) به وضعیت حساب‌های کاربری بانام امام خمینی (ره) در شبکه‌های اجتماعی پرداخت. این پایگاه در مطلبی با عنوان «مردی که آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامید، ۲۶ سال پس از مرگش تمام شبکه‌های اجتماعی را درنوردیده است» نوشت:

آیت‌الله روح‌الله خمینی ۲۶ سال پیش از دنیا رفت اما پیروان وفادارش با استفاده از حساب‌های کاربری موفق در شبکه‌های اجتماعی سالگرد رحلت وی را بزرگ داشتند. امام خمینی کسی بود که در سال ۱۹۷۹، کشور ایران را از دست حکومت پادشاهی پهلوی و محمدرضا پهلوی خارج کرد.

اکنون مذاکرات اتمی ایران با کشورهای ۱+۵ در حال انجام است و انتظار می‌رود تا درنهایت از انزوا خارج شود و به نظر می‌رسد که مردم ایران آماده در آغوش گرفتن مؤلفه‌های دنیای غرب هستند؛ اما بااین‌حال هنوز ارتباطات عمیقی بین این مردم و جنبش اسلام‌گرایی که در این کشور انقلاب کرد وجود دارد.

یکی از پر بازدیدترین حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی اینستاگرام متعلق به احمد خمینی، نوه آیت‌الله خمینی است که حدود ۱۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. صاحب این حساب کاربری به کلمه «سید» در ابتدای نامش افتخار می‌کند که به معنای رسیدن نسبش به پیامبر اسلام است. درحالی‌که پدر صاحب این حساب یک روحانی مسلمان است و ریش و عمامه دارد، اما خودش، یعنی احمد جوان، صورتش را تراشیده و گرایش به پوشیدن ژاکت ورزشی دارد. او به شکلی ویژه عاشق تیم فوتبال بارسلونا است.

وی اخیراً پستی احساسی درباره پدربزرگش در اینستاگرام منتشر کرده که هزاران بار لایک شده و کامنت خورده است. او صاحب یک حساب کاربری در فیس‌بوک است که بیش از ۸ هزار نفر بازدیدکننده دارد.

اکانت فیس‌بوک آیت‌الله خمینی از سراسر دنیا طرفدار دارد که در حدود ۴۵۰ هزار نفر در ماه از آن بازدید می‌کنند. بیشتر طرفداران کسی که مشهور به «شیطان بزرگ» خواندن آمریکا است، مردان ایرانی بین ۲۵ تا ۳۴ سال هستند. بااین‌حال مخاطبان آمریکایی رهبر اسلامی ایران اغلب زنانی هستند که در لس‌آنجلس و نیویورک زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول