هتک حیثیت هم‌کلاسی در فیس بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از سایت پلیس فتا، فردی با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مدعی شد شخصی با ساخت صفحه‌ای در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و با قرار دادن شماره تلفن همراه وی به همراه تصاویر و مطالب غیراخلاقی علاوه بر هتک حیثیت موجب ایجاد مزاحمت‌های متعدد تلفنی و سلب آرامش وی شده است.

سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهارات خود بیان کرد از طریق ایمیل ناشناسی پیام‌های تهدیدآمیز برای وی ارسال می‌شود که در این راستا به کسی مظنون نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع تیم عملیاتی پلیس فتا جهت شناسایی متهم یا متهمان تشکیل‌شده که در ادامه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ حسینی گفت: متهم مردی ۳۲ ساله و همکلاسی شاکی بود که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد اما در ادامه با دیدن مستندات دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام‌گیری اعلام کرد.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: یکی از مواردی که باعث می‌شود متهمان این فضا را به‌عنوان یک فضای مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب کنند، این است که گمان می‌کنند هیچ‌گاه شناسایی نمی‌شوند.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که یکی از خصوصیات فضای مجازی گمنامی کاربر است اما این به آن معنا نیست که کاربران به خود اجازه انجام اعمال مجرمانه دهند زیرا هیچ عملی در این فضا از چشم تیزبین پلیس پنهان نخواهد ماند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول