تعقیب داعش در شبکه های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» بی‌بی‌سی گزارش داد: سازمان پلیس اروپایی در حال تشکیل تیمی از مأموران پلیس از سراسر اروپا برای ردگیری و مسدود کردن حساب‌های مرتبط با داعش در شبکه‌های اجتماعی است.

این در حالی است که یک مطالعه تازه در آمریکا نشان داده است که حداقل ۴۶ هزار حساب توئیتری مرتبط با این گروه وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به عضوگیری برای این گروه کمک می‌کنند

به گزارش بی‌بی‌سی، سازمان پلیس اروپایی، یوروپل، اکنون با شرکت‌هایی که شبکه‌های اجتماعی را اداره می‌کنند برای ردگیری این حساب‌ها همکاری خواهد کرد. از این شرکت‌ها نام‌برده نشده است.

هدف تیم تازه یوروپل بستن حساب‌های تازه مرتبط با داعش ظرف دو ساعت از زمان راه‌اندازی است.

راب وینرایت، مدیر یوروپل، به روزنامه گاردین گفت که این تیم روز اول ژوئیه کارش را شروع خواهد کرد و وظیفه دارد «سرکرده‌های این حساب‌ها را شناسایی کند.»

اما او گفت که ردگیری همه حسب‌های مرتبط با داعش در شبکه‌های اجتماعی وظیفه‌ای بسیار سنگین است.

تحلیلگران در موسسه بروکینگز در واشنگتن می‌گویند که شمار حساب‌های منسوب به این گروه در توییتر حتی می‌تواند به ۹۰ هزار برسد.

در ماه فوریه سه دختر نوجوان که همگی دانش‌آموز مدرسه‌ای در لندن بودند خانه‌هایشان را ترک کردند تا از طریق ترکیه به سوریه سفر کنند.

بعداً روشن شد که شمیمه بیگم، یکی از این سه دختر، از طریق توییتر با همسر یکی از جنگجویان داعش در تماس بوده است.

یک وکیل خانواده بیگم گفت که پلیس در حال نظارت بر تماس‌های او بوده و باید پیش از فرار او و دو دوستش مانع آن‌ها می‌شده است.

آرون زلین کارشناس گروه‌های افراطی در «واشنگتن انستیتو» گفت که از توییتر عموماً برای جلب نیروی تازه استفاده می‌شود، نه برای استخدام مستقیم سرباز.

به گفته او استخدام مستقیم این افراد معمولاً در اسکایپ، واتس‌اپ و کیک صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول