خلبان مجازی ۵۰ دختر را گرفتار کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فردی که با معرفی خود به‌عنوان خلبان در شبکه‌های اجتماعی موبایلی اقدام به فریب و اغفال دختران جوان کرده و پس از ملاقات با آنان در یک فرصت مناسب طلاجات آنان را سرقت می‌کرد توسط کارشناسان پلیس اصفهان دستگیر شد.

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از بانوان مبنی بر اغفال و فریب آنان توسط فردی در شبکه‌های اجتماعی موبایلی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند دریکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی که خود را خلبان معرفی کرده و تصاویری بالباس خلبانی را بر روی صفحه شخصی‌اش انتشار داده آشنا شده و به پیشنهاد ازدواج او پاسخ مثبت داده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: پس از مدتی برقراری ارتباط در فضای مجازی بین قربانیان و متهم، فرد شیاد درخواست ملاقات حضوری با طعمه‌های خودکرده و در فرصتی مناسب طلا و جواهرات آن‌ها را به سرقت می‌برده است.

مرتضوی بابیان اینکه در تحقیقات و اقدامات ویژه در فضای مجازی مشخص شد که فردی با جعل مدارک خلبانی اقدام به اغفال دختران و زنان جوان و با این شیوه توانسته تاکنون طلاهای ۵۰ زن را سرقت کند، گفت: با شناسایی مخفیگاه متهم کارآگاهان این پلیس در هماهنگی با مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: بانوان جوانی که به این شیوه از آنان سوءاستفاده شده می‌توانند جهت پیگیری پرونده و تنظیم شکایت خود از متهم به پلیس فتای استان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان بابیان اینکه بارها پلیس به مردم گفته که فضای مجازی فضای قابل‌اعتمادی نیست و نباید فریب کسانی که با عناوین و تصاویر شیک در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند را بخورند، گفت: یکی از آسیب‌های فضای مجازی که به‌وفور شاهد آن هستیم هویت کاذب است که افراد کلاه‌بردار و شیاد با هویت‌های جعلی و فریبنده قصد سوءاستفاده از کاربران را دارند.

مرتضوی گفت: هشدار پلیس به مردم این است که از ارتباط با افراد غریبه در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و بدون تحقیق و بررسی به ملاقات با افرادی که در فضای مجازی با آن‌ها آشنا می‌شوند، نروند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول