سیاستمداران خارجی در اینستاگرام

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران، به پیج برخی از چهره‌های مطرح سیاسی سری زدیم تا ببینیم اوضاع در آن‌سوی آب‌ها چطور است.

باراک اوباما

اوباما در اینستاگرام

بیشتر از صد صفحه‌اینستاگرامی، نتیجه سرچ کلمه «Obama» در این شبکه اجتماعی است. اما در این میان فقط دو پیج هستند که تیک آبی دارند و نشان می‌دهند اصل هستند. اولی، صفحه باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا، با بیش از ۴ میلیون فالور و دیگی صفحه «میشل اوباما» همسر اوست که به‌اندازه نصف صفحه همسرش فالور دارد.
عکس‌های فرزندان اوباما، جشن تولد همسرش، عکس واکسن زدن خود او و فضای شاد، باعث می‌شود تا کمتر حس کنید این پیج یک سیاستمدار است. صفحه اوباما هفته‌ای یک‌بار به‌روز می‌شود و به‌طور میانگین هر پست آن، صد هزار بار لایک می‌خورد. البته در قسمت معرفی پیج، نوشته‌شده که این پیج مستقیماً توسط اوباما اداره نمی‌شود. ۱۲ صفحه توسط پیج اوباما فالور شده‌اند که همه آن‌ها رسانه‌های خبری نزدیک به اوباما و مبلغان او هستند.
ولادیمیر پوتین

پوتین در اینستاگرام

تعداد صفحاتی که بانام پوتین ثبت‌شده‌اند، از صد می‌گذرد. این پیج ها که با زبان روسی آپدیت می‌شوند، نشان می‌دهند رئیس‌جمهور روسیه، بدون آنکه صفحه شخصی داشته باشد، چقدر در کشورش محبوب است. نکته جالب اینکه، صفحات پوتین، جزو فعال‌ها هستند و بعضی از آن‌ها، گاهی چند بار در روز آپدیت می‌شوند. موضوع بیشتر پست‌ها هواداری و حمایت و تبلیغ است، اما گه گاهی، از زندگی خصوصی آقای رئیس‌جمهور و علایق او هم می‌نویسند. البته تعداد فالوئرهای پیج اصلی هواداران پوتین با اختلاف زیادی نسبت به همتای آمریکایی‌اش قرار دارد. این پیج ۱۰۶ هزار نفر فالور و پیج دوم هم ۲۱ هزار نفر دنبال کننده دارد. بااین‌حال پوتین، بازهم جزء پربازدیدهاست.

فرانسوا اولاندا

۳۳۸۵۴۹۱_۷۹۷

بیشتر از صد پیج مختلف بانام فرانسوا ژرار ژرژ نیکلای اولاند یا همان «فرانسوا اولاندا» رئیس‌جمهور کنونی فرانسه در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. نکته منحصربه‌فرد اینکه، روی قسمت توضیحات تک‌تک این صفحات، نوشته‌شده که خود رئیس‌جمهور، شخصاً این پیج را اداره می‌کند. بیشتر پیج ها هم در یک دوره زمانی و به فاصله چند روز از هم ساخته‌شده‌اند. بیشتر آن‌ها فقط تعداد محدودی پست دارند و بعد انگار فراموش‌شده‌اند، اما پرمخاطب‌ترین صفحه اولاندا در اینستاگرام ۸۰۰ فالور دارد. ۲۸ نفر هم توسط او فالور شده‌اند که باراک اوباما هم یکی از آن‌هاست.

نیکلا سارکوزی

سارکوزی در اینستاگرام

رئیس‌جمهور سابق فرانسه هم حضور فعالی در اینستاگرام دارد. البته خودش این پیج ۳۰ هزار فالوئری را مدیریت نمی‌کند و فقط مستقیماً روی آن نظارت دارد. این صفحه، به‌جز آنکه هفته‌ای دو تا سه بار به‌روز می‌شود، بعد از هر نشست و همایش هم عکس‌های مربوطه را با حضور پررنگ سارکوزی پست می‌کند.

این پیج، تا الآن بیشتر از ۲۰۰ پست داشته که بیشتر آن‌ها مربوط به سیاست هستند. چندتایی ویدئوی طنز درباره سارکوزی و چند پست هم از عکس‌های تیم ملی فرانسه دیده می‌شود. تعداد افرادی که توسط پیج سارکوزی فالور شده‌اند، نشان می‌دهد که این مرد سیاست (یا مدیر صفحه) دست رد به هیچ سینه‌ای نمی‌زند و مشتاق است همچنان ۴۷۲۵ نفری را که فالور کرده است، دنبال کند که در نوع خودش نکته جالب است؛ موضوعی که در صفحه سارکوزی بیش از همه به چشمی می‌آید، قدبلند او در تمام عکس‌هاست.

آنگلا مرکل

مرکل در اینستاگرام

آنگلا دوروتئا مرکل در صفحه‌ای بانام «BUNDESKANZLERIN» به معنی «صدراعظم آلمان» در اینستاگرام فعالیت می‌کند. دلیل این نام‌گذاری این است که این صفحه، شخصی نیست و بیشتر پیج صدراعظم آلمان است تا شخص مرکل؛ یعنی اگر بعد از مرکل شخص دیگری صدراعظم شد، این صفحه به تملکش درمی‌آید. این صفحه با نزدیک به ۵۰ هزار فالور، پر است از عکس‌هایی با موضوع سیاست؛ از نشست‌های مختلف مرکل تا سخنرانی‌هایش، از سفرهای هوایی و حضور او در جشنواره غذاها تا صحبت کردن او با چند نظامی در چادرهای ارتشی.
بااین‌وجود، برخلاف پیج های دیگر سیاستمداران آدم از دیدن عکس‌های هنری و حرف ای صفحه مرکل خسته نمی‌شود. البته توضیحات روی پیج که به زبان آلمانی نوشته‌شده، این گفته را تأیید می‌کند: «نگاهی به فعالیت سیاسی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از طریق لنز عکاسی رسمی دولت فدرال».

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول