تلگرام می‌ماند، استیکرها می‌روند

گزارش «وبلاگ‌نیوز» خبرگزاری مشرق نوشت: کاربران اینترنت مخابرات در استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام به‌شدت با مشکل مواجه هستند و باگذشت ماه‌ها از این موضوع همچنان مخابرات واکنشی از خود برای حل این مشکل بروز نداده است.

نکته‌ی جالب ماجرا مشخص نبودن تکلیف مخابرات با اینستاگرام است. از یک‌سو وب‌سایت اینستاگرام بدون هیچ مشکل یا کندی سرعت برای کاربران قابل‌دسترسی است و از طرف دیگر استفاده از اپلیکیشن آن برای کاربران با دشواری بسیار همراه است. دلیل عدم امکان دسترسی به اپلیکیشن اینستاگرام در اینترنت مخابرات چیست؟

چندین ماه است که چنین مشکلی برای اینستاگرام مخابراتی‌ها پیش‌آمده و به گفته‌ی کاربران، در طی بارها تماس و وعده‌های این شرکت برای حل این مشکل، همچنان این اپلیکیشن در اینترنت مخابرات قابل‌استفاده نیست درحالی‌که هیچ‌یک از ارائه‌دهندگان دیگر با چنین مشکلی روبه‌رو نیستند.

این درحالی است که مهر می‌نویسد: وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام در ایران فیلتر نمی‌شود، از غیرفعال شدن امکان ارسال استیکر در این برنامه در ایران خبر داد. وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در خصوص امکان فیلتر شدن نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام به دلیل امکان طراحی استیکرهای توهین‌آمیز در آن گفت: پس‌ازاین مصاحبه مسئولین تلگرام با همکاران این نهاد تماس گرفته و عذرخواهی و عنوان کردند سیستمی برای همه کاربران دنیا طراحی کرده‌اند که کاربر بتواند استیکر بسازد، اما نمی‌دانستیم برخی کاربران در ایران از این موضوع سو استفاده می‌کنند بنابراین مسئولان تلگرام عنوان کرده‌اند این امکان را در ایران مسدود می‌کنند تا بتوانند در ایران حضورداشته باشند.

واعظی اذعان داشت: در پاسخ آنان عنوان کردم که در صورت عدم تکرار این موضوع، این نهاد نیز ممانعتی از فعالیت تلگرام در ایران ندارد و تلگرام در ایران مسدود نمی‌شود.

وی گفت: هر شبکه اجتماعی که در ایران در حال فعالیت است، محدودیتی برای آن نداریم اما اگر بخواهد قوانین ایران را زیر پا بگذارد و محتوای غیراخلاقی در آن انتشار یابد، قطعاً تحمل نمی‌کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول