رزومه شما در فضای مجازی ثبت می‌شود

گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهم‌ترین تغییری که در آینده نزدیک در «جذب منابع انسانی» مشاهده می‌کنم، کاهش ارزش رزومه‌ها و افزایش اهمیت «ردپای دیجیتال» یا «Digital Footprint» است.

مجموعه نوشته‌های یک نفر در وبلاگ خود، در شبکه‌های اجتماعی، عکس‌هایی که در اینستاگرام به نمایش می‌گذارد، نوشته‌هایی که توییت می‌کند، عکس پروفایل او در نرم‌افزارهایی مثل وایبر و واتس‌اپ و فیس‌بوک و کاوری که برای صفحه خود انتخاب می‌کند و مطالبی که لایک می‌کند یا به اشتراک می‌گذارد، چنان پروفایل دقیقی از دانش و نگرش شخص در اختیار قرار می‌دهد که چند برگ رزومه که با هزار دقت و وسواس پس از مشاهده آگهی استخدام تنظیم می‌شود، هرگز آن کارایی و دقت را ندارد.

این رویکرد در چند سال بعد مهم‌ترین منبع شناسایی و انتخاب افراد در پست‌های شغلی مختلف قرار می‌گیرد. اگر شخصیت واقعی شما آن چیزی که در فضای مجازی و ردپای دیجیتال که از خود جا می‌گذارید نباشد دیگر نمی‌توانید آن را پنهان کنید و با این روش خود مجازی شما ملاک انتخاب بر سر پست مشاغل مختلف قرار می‌گیرد. درنتیجه قبل از آنکه برای هر عکس و پستی لایک بزنید یا نظری دهید حتماً به عواقب آن و اضافه شدن به رزومه دیجیتال خود فکر کنید.

در آخر توصیه می‌شود برای ایمیل خود پسورد امن با تلفیقی از کاراکتر و عدد بسازید پسورد آن را به هرکسی ندهید. رمز ایمیل خود را درجایی امن یادداشت کرده و یا آن را به خاطر بسپارید تا از دسترس دیگران در امان باشد زیرا ایمیل مهم‌ترین ردپای دیجیتال شما در فضای مجازی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول